WHO: Sertifiseringen er tilrettelagt for alle som ønsker innsikt i og som ønsker å kunne jobbe helhetlig og skape resultater gjennom effektiv bruk av sosiale medier. Kursene er tilrettelagt for at man som både erfaren, eller man har sosiale medier ved siden av alt annet man gjør i markeds-, informasjons- eller kommunikasjonsavdelingen, skal kunne få det siste og mest oppdaterte kompetansen om bruken av sosiale medier.
Noen av Norges og Nordens fremste innenfor sosiale medier er representert som Fagansvarlige.
Målet er å sitte igjen med en solid sosiale medier strategi, som vil gi deg en mer effektiv hverdag og som samtidig skal styrke din bedrifts resultater og engasjement i Facebook, Instagram, LinkedIn, Youtube etc.
«Jeg har blitt super-motivert for å jobbe mer strukturert og detaljert. I tillegg har kurset skrudd på en ekstra bryter i hjernen når det gjelder bevisstgjøring på hva og hvorfor man skal det ene og det andre, og at man må ikke alltid høre på hva alle andre mener. Analyse- og statistikk-verktøyene har også gitt meg mye verdifull innsikt i jobben jeg gjør, så dette har blitt en del av hverdagen. Kurset har også bekreftet at mye av det jeg allerede gjør er riktig og lurt, og det merket jeg at selvtilliten min trengte! Tusen, tusen takk!»
WHAT: Social Media Marketing sertifiseringen består av 13 moduler med forelesning, diskusjoner, Q&A og erfaringsutveksling gjennom alle modulene. Du vil også få muligheten til å jobbe med elementene i strategien din gjennom alle modulene. Det sikrer arbeidsboken, som alle får i oppstarten av sertifiseringen.
Vi har fokus på at du skal få innsikt i det som fungerer organisk og hvordan betalt annonsering/distribusjon vil bidra til å sikre målene dine.
Etter at alle modulene er ferdige, har du en mnd på deg å jobbe ferdig strategien din og du vil få tilbakemelding fra fagansvarlig.
«Selv om jeg har jobbet både «hands on» og strategisk med innholdsproduksjon, analyse og videreutvikling av digitale kanaler og SoMe i flere år var dette svært nyttig og kan anbefales!»
WHERE: Dette skjer på ZOOM, hjemme eller på din jobb. Hver modul er ca 3,5 timer og det er lagt opp til pauser og tid til spørsmål og erfaringsutvekslinger.
MERK: Vi regner med at fysiske samlinger igjen blir aktuelt fra høsten 2021, men erfaringene og tilbakemeldingene på å kjøre online moduler har vært veldig bra.
WHEN: Oppstart:
WHY: For å lykkes med satsingen, skape gode resultater og nå bedriftens mål med bruken av sosiale medier, så må du ha en STRATEGI. Den må være nedskrevet, forankret i bedriftens forretningsstrategi og være et dynamisk dokument som du tilpasser i forhold til bedriftens endrede behov og utvikling.
Strategien skal altså ikke bare bevisstgjøre deg som er ansvarlig, men bidra til økt forståelse for alle i ledelsen, dine medarbeidere og styrke deg i ditt forhold til leverandører og effektiv bruk av plattformene.
Møt fagansvarlige fra:
HOW: Lurer du på om denne sertifiseringen er for deg eller ikke? Ønsker du enda mer informasjon før du evt melder deg på, så kan du gjøre en eller flere av følgende ting
- Start med å spørre deg selv: Har du/din bedrift en solid nedskrevet sosiale medier strategi?
Nei… Da er det bare å melde seg på, hvis du da ønsker å få en.
- Du har kanskje en strategi, men mangler
- Gode kommunikasjonsmål?
- En effektiv, strategisk og systematisk måte å jobbe på?
- En tydelig målgruppe og definerte virkemidler for å sikre økt engasjement og god kundedialog?
- Hvilke virkemidler du bør bruke for å sikre engasjement?
- Hvordan jobbe med både tekst, bilde og video, for effektiv innholdsproduksjon?
- Hvordan du skal kommunisere og presentere innholdet ditt?
- Oversikt over hvilket innhold og formater som skaper de best resultater for deg?
- Innsikt i hvordan du setter opp effektive annonsekampanjer?
- Gode rutiner for måling: Hva skal måles, hvordan det skal måles og hvilke rapporter bør du lage deg både ukentlig, månedlig og kvartalsvis, for å sikre at du oppnår dine mål.
- Ring eller ta direkte kontakt med en av de som tidligere er sertifisert.
Her får du førstehåndsinformasjon om de som faktisk har brukt tid og ressurser på dette og som har gjennomført sertifiseringen. Spør de direkte om dette var verdt investeringen i tid og penger!
Her finner du oversikten over de som har blitt sertifisert.
- Delta på en av våre to digitale informasjonsmøter. Her vil vi fortelle deg om innholdet og du kan stille direkte spørsmål fagansvarlig og arrangør.
- Første møte er: (Info kommer)
- Andre møte er: (Info kommer)
- Send en mail med spørsmål til fagansvarlig/rektor Astrid Valen-Utvik. Ingen kjenner denne sertifiseringen bedre enn Astrid. Grunnen til det er at hun har vært en av hovedarkitektene bake etableringen av denne sertifiseringen, og kan fortelle kort om alle modulene og om dette er noe for deg.
Astrid Valen–Utvik er siviløkonom fra NHH, har arbeidserfaring innen salg, ledelse og rekruttering, og startet Valen–Utvik i 2009. Hun er opptatt av bedrifters hverdagskommunikasjon, og ble i 2017 kåret til Årets Personlighet på Social Media Awards. Hun er en tydelig stemme i fagmiljøet rundt sosiale medier, og holder workshop, foredrag og kurs i tillegg til arbeidet for deres faste kunder.
Astrid har vært med å utvikle sertifiseringen Social Media Manager og er også en av de fagansvarlige på sertifiseringskurset Content Marketing Manager som Content Marketing Norge arrangerer.
- Ring oss i Content Marketing Norge – M: 922 922 28 eller send mail på content@contentmarketing.no Vi gir deg så uavhengig råd som mulig, men vi er rimelig stolte av at vi har utviklet Norges og Nordens beste sertifisering, som skal kunne gi deg en solid strategi for deg og din bedrift.
Merk: Vi arrangerer også sertifisering i Content Marketing Manager, som er 15 digitale halvdagsmoduler.