Markedsføringsstrategi: Fra kostnadspost til inntektssenter

Markedsstrategi

“The idea of creating content that is valuable in and of itself is a really big shift for most companies to make.” —@Robert_Rose

Robert Rose, en av verdens fremste eksperter innen markedsstrategi, viser deg hvordan du endrer din markedsføringsstrategi til et resultatsenter – fra kostnadspost til inntektssenter.

”Hva om alt det vi vet om markedsføring i dag, er det som holder oss tilbake?” I de siste to generasjoner har vi sett at folk i hele verden har forandret måten de handler på. Men, vi ser fortsatt at markedsavdelinger fortsetter å operere på samme måte. Den samme kampanjeorienterte metoden man har fulgt i over 75 år.

De mest innovative selskapene rundt i verden har oppnådd svært gode resultater ved å endre måten de opererer på. Robert Rose & Joe Pulizzi presenterer dette i den siste boken deres «Killing Marketing».

Disse selskapene har opplevd økt kundelojaliteten og at inntektene deres har økt dramatisk ved å tilføre mer verdi til kundene sine gjennom egne medier og produksjon av nyttig innhold. Noen av de aller fremste har tatt det et steg videre ved å utvikle en markedsføringsfunksjon som betaler for seg selv.

Robert Rose, Chief Strategy Officer i Content Marketing Institute, kommer til Norge på Epic Content Marketing den 3. mai 2018 i Oslo. Robert vil snakke om Killing Marketing, og vise hvordan disse selskapene har utryddet den markedsføringen vi kjenner til i dag – til fordel for denne nye, spennende modellen.

På konferansen vil Robert Rose gi sin innsikt og praktiske case på hvordan fremtidens markedsavdelinger vil se ut.  Han vil vise oss hvordan de fremste har skiftet sitt syn på markedsføring fra en kostnadspost til å se på det som et fremtidig inntektssenter. Modellen har bidratt til at flere bedrifter har endret sin markedsføringsstrategi totalt.

  1. Kundene er din viktigste ressurs.
  2. Innhold er produktet.
  3. Inntekt er målet.

Killing Marketing gir deg den innsikten, modellen og de eksemplene du trenger for å forstå disse disruptive kreftene som kan ta din markedsføring fra kostnadspost til inntektssenter. Boken viser deg praktisk hvordan du transformerer markedsføringen i din organisasjon. Robert Rose viser hvordan ledende selskaper faktisk selger innholdet, som er selve motoren i deres markedsføringsstrategi (de 100 første deltakerne på ECM2018  får den nye boken!).

Epic Content Marketing 2018, vil du få innsikt i bl.a hvordan:

  • Transformere deler eller hele markedsføringsfunksjonen til et medieselskap.
  • Integrere denne funksjonen i den tradisjonelle markedsføringssatsingen.
  • Utvikle bestepraksiser for å tiltrekke, engasjere og beholde et publikum.
  • Bygge en strategi for å utkonkurrere medieselskap.
  • Utvikle en betalt og fortjent mediestrategi drevet av egne medier.

Red Bull, Johnson & Johnson og Disney har gjort dette vellykket, noe som for 10 år siden ville vært umulig. De fortsetter å markedsføre produktene sine som de alltid har gjort, men gjennom innholdet deres, bygger de et lojalt publikum og skaper utrolig mye verdi utover produktene de selger til daglig.

Innholdsmarkedsføring handler om å bygge et langsiktig publikum som har mer tillit til det du sier. Dette gjøres gjennom kontinuerlig, nyttig og engasjerende innhold som er verdifullt og nyttig i seg selv – enten leserne kjøper av deg eller ikke.

Del dette innlegget med en kollega

Få med deg det siste innen Content Marketing

Over 2500 markedsførerer har allerede meldt seg på nyhetsbrevet for å sikre seg konkrete tips og råd, ny kunnskap og innsikt fra bransjen.