LinkedIn ekspert til Content Marketing Norge

Content Marketing Norge er glade for at Hallfríður har takket ja til å begynne i stillingen som Fagansvarlig for sosiale medier med et spesielt fokus på LinkedIn og B2B marketing.

Hallfríður Jóhannsdóttir, eller Hadda som vi sier i Norge, er opprinnelig fra Island og har en teknologisk utdannelse fra Universitetet i Reykjavik. Hun er sertifisert digital markedsfører fra Digital Marketing Institute, har Facebook Blueprint Professional Media Buyer Certification og har gjennomgått Content Marketing Norge sine sertifiseringer i Social Media Manager og Content Marketing Manager.

Hun har tidligere jobbet i NITO som nettredaktør og ansvarlig for sosiale medier med fokus på markedsføring og profilering på LinkedIn. I tillegg er hun hentet inn til en rekke byråer som digital strateg og spesialist på sosiale medier.

Hadda er i dag en av de fremste i Norden på hvordan man som bedrift / leder skal kunne utnytte LinkedIn på en mest mulig strategisk og effektiv måte. Hadda fungerer i dag ofte som en digital mentor for bedrifter/ledere i næringslivet og er blitt en attraktiv og engasjerende foredragsholder og kursleder.

Hadda vil bidra med sin innsikt på sertifiseringskursene Content Marketing Manager og Social Media Manager. I tillegg vil hun være fagansvarlig på nysatsingen LinkedIn Manager, som er under etablering.

Hadda har vært en del av Social Media Examiner sitt team av frivillige for Social Media Marketing World i San Diego i USA. Dette er verdens største konferanse innenfor bransjen med over 4000 deltakere. Fra 2016 har hun bl.a. ledet konferansekontoret med hovedfokus på koordinering av alt rundt konferansens 200+ forelesere. De siste to årene har hun ledet konferansens Connection Crew, et team på 20 personer som er håndplukket for å hjelpe foredragsholdere, utstillere og deltakere med å bygge nettverk og relasjoner.

Ansettelsen av Hadda vil styrke Content Marketing Norge sin satsing på å bli den plattformen som næringslivet går til når man trenger økt innsikt om digitalisering og økt digital modenhet.

«Content Marketing Norge vil i tiden fremover tilknytte seg flere fagpersoner som vil tilby foredrag, interne kurs og seminarer, digitale mentorship og rådgivning/konsulentbistand i årene som kommer. Hadda blir en viktig brikke innenfor digital markedsføring med et sterkt fokus på LinkedIn og B2B markedsføring,» sier Ola Hanø i Content Marketing Norge.

Hadda er også i dag tilknyttet Pipar\TBWA – The Disruption® Company, som er en del av verdens fremste byråer innen Digital Disruption. Ansettelsen av Hadda vil styrke Content Marketing Norges satsing på kommunikasjon og markedsføring i sosiale medier, men også de nye satsingsområdene til Content Marketing Norge i årene fremover.

Hadda har gjennomført opplæring og kurs for et 100-tals ledere og bedrifter som f.eks. Gjensidige, NAV Market, Bergen Kommune, Personalhuset, Stavanger Kommune, Scandic Hotels, Thon Hotels, Storebrand, Hansa-Borg Bryggerier, BUFDIR, Kristiansand Kommune, Necon Energi, iNord AS, Taxback International, Maskingrossisternes Forening, TetraPak, NEAK, Ferd Sosiale Entreprenører, Impact Startup Norge, Herøya Industripark, Trygg Trafikk, Norges Forskningsråd, Nelfo, NHO, UiO, Ass Bryggeri, NMBU, Conscia Norge, Knack AS, TU Jobb og mange flere. Hun holder kurs på Norsk, Engelsk og Islandsk.

 

Hun jobber med både organisasjoner og offentlige etater, men har sin styrke i hvordan B2B bedrifter kan jobbe mer effektivt, styrke sin synlighet og skape resultater i sosiale medier og på LinkedIn spesielt.

Hadda liker aller best å jobbe konkret med bedrifters utfordringer og i direkte dialog med menneskene som jobber i bedriftene med å skape effekt av den jobben som de til daglig gjør på LinkedIn og i sosiale medier. Men, Hadda stiller også opp på forespørsler om å holde foredrag på konferanser.  To eksempler på dette, er foredragene som både inspirerer og som gir innsikt om trender og employer branding: DGTL (Nord-Norges største digitale konferanse)  og IT Rekruttering (TU-Jobb, Digi.no og Den Norske Dataforening)

Vi er som sagt veldig glade for at Hadda ønsker å bli en del av Content Marketing Norge, og i tiden fremover vil hun dele mye av sin kompetanse gjennom både artikler, våre egne kurs og gjennom foredrag og internkurs. Hadda vil også fungere som en faglig sparringspartner for våre samarbeidspartnere.

I tillegg vil Hadda kunne bidra til følgende:

Foredrag om LinkedIn
Internkurs om effektiv bruk av LinkedIn (Organisk, merkevarebygging, effektiv annonsering, employer branding)
Digital mentor (For ledere eller for LinkedIn ansvarlige i bedriften)
Digital tilstandsrapport: LinkedIn Personlig profil, LinkedIn Bedriftsprofil eller LinkedIn Campaign Manager
Rekrutteringsrådgiver

Ta gjerne direkte med Content Marketing Norge for spørsmål på content@contentmarketing.no, men det aller beste er å ta direkte kontakt med Haddahadda@contentmarketing.no eller Mob.: +47 994 07 559

 

Slike tilbakemeldinger er det vanlig at Hadda får:

«Tusen takk for solid presentasjon i dag, og gode svar på Q&A! 🤩 Masse nyttige tips som vi kan ta i bruk på bedriftssidene, og flere gode råd som kommer godt med når jeg skal begynne å coache våre ansatte i LinkedIn. Noterte for harde livet! 😅»

«Tusen takk, Hadda. Det var virkelig ekstremt lærerikt»

 

LinkedIn ambassadør

Ola Hanø
Ola Hanø
Initiativtaker og daglig leder i Content Marketing Norge

Få med deg det siste innen digital vekst, synlighet og markedsføring

En gang i måneden sender vi ut konkrete tips og råd, ny kunnskap og innsikt fra bransjen.

Få med deg det siste innen digital vekst, synlighet og markedsføring sammen med over 6.000 følgere i vårt nettverk – helt gratis og uforpliktende.

Nyhetsbrev

En gang i måneden sender vi ut konkrete tips og råd, ny kunnskap og innsikt fra bransjen.

Få med deg det siste innen digital vekst, synlighet og markedsføring sammen med over 6.000 følgere i vårt nettverk – helt gratis og uforpliktende.