Content Marketing-bransjen har vært i stor vekst de siste fem årene. Flere bedrifter og merkevarer har tatt i bruk innholdsmarkedsføring – ikke bare som en del av deres markedsføringsmiks, men som en viktig del av deres forretningsstrategi.
Bedrifter øker sin satsing på egne kanaler og Content-byråer vokser kraftig gjennom rådgivning, innholdsproduksjon og effektiv distribusjon av innhold. I tillegg har også SEO, Influencer marketing, levende bilder, podcast og thought leadership fått økt fokus og blitt viktigere som en del av satsingen på Content Marketing.
Content-byråer vokser til himmels - markedet nærmer seg 500 millioner”, les mer her
Kampanje
Native Advertising og Content Marketing vil få enormt stor betydning for bedriftenes forretningsstrategi. Content Marketing Norge ønsker å ligge i front som en kunnskapsleverandør innenfor fagområdene sammen med våre samarbeidspartnere.
I tiden fremover lanserer vi Native Advertising Rapporten, Content Marketing Rapporten og flere spennende arenaer for å kunne bygge nye nettverk og innhente ny innsikt.
En av de tingene vi har testet ut, er om vi skal satse på et digitalt magasin – Content Magazine 2018.
Vi har lagt inn tekst, video og bilder, uten at vi har lagt så mye i designet i vår første utgave. Magasinet inneholder følgende temaer:
- Content Marketing Norge feirer 5 år i 2019 (se hvordan vi skal feire året).
- Hva er innholdsmarkedsføring?
- Ny leder i RedInk.
- Våre favorittapper og verktøy.
- Håndbok i e-postmarkedsføring.
- Slik starter du med innholdsmarkedsføring.
- Content Inc-modellen.
- Content Marketing-kurs i 2019
- “Bringing your employees into your content strategy”
Gi oss gjerne tilbakemelding på hva du synes om Content Magazine.
Med vennlig hilsen,
Carl-Wilhelm & Ola Hanø