Forfatter: (Artikkelen kommer fra Spoon )
Torfinn Solbrekke startet sin karriere i Dagbladet som AD i 1994 og var med på å utvikle Dagbladet Magasinet. Han ble i Dagbladet i 11 år og fikk jobbet som både AD, produktutvikler og redigerer før han i 2005 ble en av grynderne bak selskapet Teft, som skulle ha som et av hovedmålene å utvikle Norges beste magasiner for næringslivet.
Torfinn hjalp A-magasinet og VG Helg med konsept og design og for dette så fikk A-magasinet Merket for god design etter omleggingen og VG Helg ble kåret til Årets beste magasin i Norden av Society for News Design Scandinavia. Dagbladet Magasinet fikk Merket for god Design, både for det opprinnelige designet og for redesignet ti år etter lanseringen.
Spoon Agency kjøpte opp Teft i 2015, og dannet dermed grunnlaget for den veksten og suksessen Spoon har opplevd. I dag er Torfinn seniorrådgiver og er også fagansvarlig på Modulen om Storytelling på sertifiseringskursetContent Marketing Manager, som Content Marketing Norge arrangerer.
Spoon er nå blitt en del av byrånettverket People People People, og hjelper i dag sine kunder med å fortelle virkelige historier som når ut, påvirker, engasjerer og skaper målbar effekt.
Har du spørsmål om bruk av atferdsvitenskap i markedsføring, så ta gjerne kontakt med Torfinn for en prat. Du når han på +47 971 81 234 eller du kan sende han en mail på torfinn.solbrekke@spoonagency.