Google Optimize er Google sitt verktøy for A/B-testing. Optimize gjør at du enkelt kan kjøre eksperimenter og tester på hjemmesiden din, slik at du finner fram til den mest optimale opplevelsen for kundegruppen dine.
Hver bruker er unik og har et konkret behov, derfor må landingssiden din være relevant for denne brukeren.
[BILDE]
Hvordan fungerer Google Optimize?
Med Optimize setter du opp varianter av nettsidene dine og ser hvordan de presterer ift. hverandre samt det målet du satt for testen. Optimize monitorerer resultatene av eksperimentet og forteller deg hvilken variant som presterer best.
Slik setter du i gang din første test:
- Sett opp en Optimize-konto.
- Installer Optimize-scriptet på nettsidene dine.
- Lag din første test.
[BILDE]
Her er noen grunner til å benytte Google Optimize framfor andre verktøyer for A/B-testing:
- Bygd på Google Analytics: Du kan kjøre ulike tester for å finne forbedringspotensial. Ved hjelp av eksisterende Google Analytics-data er det enkelt å identifisere områder på nettstedet ditt du kan forbedre.
- Avanserte statistiske modeller: Optimize benytter Bayes-analysemodeller for at testresultatene i størst mulig grad skal gjenspeile de faktiske resultatene dine.
- Kraftige målrettingsverktøy: Med avansert målretting kan du implementere den riktige opplevelsen på rett tidspunkt for kundene dine.