Michael Brenners prognoser for Content Marketing i 2016

Michael Brenner er administrerende direktør i Marketing Insider Group, medforfatter av boken “The Content Formula”, strategisjef i NewsCred og tidligere visepresident for innholdsmarkedsføring i SAP.

Michael Brenner er en aktiv bidragsyter i velkjente publikasjoner som Forbes, The Economist og Entrepreneur. Han er også en anerkjent foredragsholder, og i 2016 kommer han til Epic Content Marketing her i Oslo.

I 2015 forutsa Mr. Brenner at innhold vil bli sett på som en strategisk ressurs for hele virksomheten. Hans prognose var at bedrifter vil allokere større deler av budsjettet til satsingen på Content Marketing. Michael spår også at flere og flere bedrifter vil ansette egne Content Marketing-strateger / Managers til å håndtere bedriftens Content Marketing-program.

Jeg tror Michael har hatt rett i dette til en viss grad, men jeg tror vi vil se at denne forutsigelsen innfris enda mer i 2016!

La oss høre hvilke prognoser han har for 2016 og hvilke trender som vil oppstå.

 

Michael Brenners prognoser for 2016

Den ledende markedsføringstrenden for 2016 vil være en modning av “the age of ad blocking”. Michael tror at vi vil se en stor endring i reklamebransjen ettersom flere forbrukere laster ned ad blocking på PC’er og mobiler, de melder seg av tele-lister og slutter å abonnere på TV-kanaler med mye reklame. Markedsførere vil derfor se hvor nytteløst det er å bruke store deler av budsjettene deres på annonser og reklamer som alle forbrukere prøver å ignorere.

Når vi er villige til å betale en ad blocker for å unngå reklame, da sier det seg selv at vi må gjøre noe annerledes. Dette fører mest sannsynlig til en økning av Content Marketing-budsjettene. Dette vil tvinge markedsførere til å finne ut hvordan de kan produsere og distribuere innhold som deres kunder faktisk ønsker, og dette vil også kreve at markedsførere blir dyktigere i å måle avkastningen og vise ROI til ledelsen.

Hva vil skje med våre venner som jobber med reklame? Michael Brenner tror at vi er i ferd med å prøve og finne ut en tid uten annonser. Hvordan kommer dette til å se ut? Hvem kommer til å lage alt dette innholdet? Hva skjer med alle talentene innen reklame og alle byråene?

I don’t think ads are evil. They are just unwanted and self-serving. I also don’t think advertising agencies or advertising people are bad. Their talent in storytelling will be put to much better use telling actual stories instead of trying to interrupt the ones we want to pay for. I don’t think we will know how this shakes out in 2016. But I might spend some time researching it and writing a book about it.

michael-brenner-innlegg

Klikk her for å lese mer om Michael Brenners prognoser.

 

Michael Brenner ser frem frem til Epic Content Marketing 2016 og omtalte konferansen på bloggen til Marketing Insider Group: “Epic Content Marketing is in Oslo, Norway, May 19-20. I am really looking forward to join Joe Pulizzi, Ann Handley and Jeff Bullas at this year’s event.”

Har du lyst til å møte Michael Brenner, lære av de beste innenfor Content Marketing samt få inspirasjon og erfaring fra både internasjonale og nasjonale suksess caser? Sikre deg plass her.

[image_hover image=’https://contentmarketing.no/wp-content/uploads/2015/12/ecm-2016-cta.jpg’ hover_image=’https://contentmarketing.no/wp-content/uploads/2015/12/ecm-2016-cta2.jpg’ link=’https://contentmarketing.no/epic-content-marketing/’ target=’undefined’ animation=’undefined’ transition_delay=’1200′]

Nyhetsbrev

En gang i måneden sender vi ut konkrete tips og råd, ny kunnskap og innsikt til 6.000 følgere i vårt nettverk – helt gratis og uforpliktende.

Du kan få med deg tips, råd og ny info og rapporter om digital markedsføring, content marketing, sosiale medier, sertifiseringer, webinarer og konferanser innenfor ditt fagområde.