Content Inc-modellen

Spoon

CMI (Content Marketing Institute) gikk til noen av de største bedriftene som har lykkes med innholdsmarkedsføring. De ville se om de kunne finne noen sammenhenger på hvorfor noen oppnådde suksess, mens andre mente at de ikke opplevde noe effekt.

Kort fortalt så fant man ut at de beste og mest vellykkede bedriftene gjorde så å si det samme. CMI sammenfattet sine studier og utarbeidet en modell, som de nå har kalt for Content Inc. Samme hva slags bedrift du er, kan du bruke denne modellen. Content Inc. er i praksis en publikum-først-modell.

Modellen består av:

  • Sweet Spot
  • Content Tilt
  • Building the Base
  • Harvesting the Audience
  • Diversification
  • Monetization

 

Joe Pulizzi fortalte tidlig i 2015 om sin Content Inc.-modell på Epic Content Marketing. Se her:

 

Nyhetsbrev

En gang i måneden sender vi ut konkrete tips og råd, ny kunnskap og innsikt til 6.000 følgere i vårt nettverk – helt gratis og uforpliktende.

Du kan få med deg tips, råd og ny info og rapporter om digital markedsføring, content marketing, sosiale medier, sertifiseringer, webinarer og konferanser innenfor ditt fagområde.