Velkommen til den første utgaven av den nye serien vår! Hver måned oppsummerer vi alle våre favoritt innlegg for måneden – innen emner som innholdsmarkedsføring, digital markedsføring og business.
Dette skal dekke alt det du trenger for at startupen din skal få den oppmerksomheten og eksponeringen du fortjener. Denne informasjonen skal være så bra at du lærer hvordan du kan skape enda litt mer vekst for din bedrift.
Her er våre 23 favoritt innlegg for måneden (titlene har vi direkte oversatt).
Noen bedrifter er svimlende gode når det kommer til innholdsmarkedsføring. Dette er bedrifter som i utgangspunktet definerer hva innholdsmarkedsføring er, hvordan det ser ut og hvordan det gjøres. Hva gjør disse bedriftene så fantastiske?
Neil Patel viser deg fem forskjellige måter du kan ta innholdet ditt til neste nivå. Hvis du gjør det han viser og forklarer, vil du (av min erfaring) få mye mer søketrafikk. Hvis du kombinerer dette med solide salgsfremmende tiltak, vil du vokse hjemmesiden din raskt.
I løpet av det siste året har CMI og Joe Pulizzi intervjuet dusinvis av de raskest voksende bedriftene ledet av gründere som brukte en “content-first” forretningsmodell. Jo flere de intervjuet, dess flere likheter fant de blant deres forretningsmodeller. Etter at CMI analyserte disse bedriftene (med bransjeledende plattformer), så oppdaget de at alle fulgte 6 like trinn.
I en studie utført av CMO Council ble 213 senior B2B markedssjefer spurt om å velge hvilke innholdstyper som genererte best leads. Ifølge studien skapte white papers, videoer og analytiske rapporter best leads.
“Ikke misforstå: Jeg tror på kraften av “god” innholdsmarkedsføring. Jeg tror at markedsførere må lage og promotere innhold som underviser. For at vi virkelig skal sette kundene våre i sentrum av markedsføringen vår – og få mest mulig verdi for vår innsats – så må vi gå dypere enn konverteringer og målinger. Vi må bruke den type strategiske tankegangen som forvandler bedriftens innhold til godt administrerte driftsmidler.”
For at innholdet virkelig skal gjøre en forskjell, må du lage fremragende innhold på en jevnlig basis. Viljestyrke kan hjelpe deg å skape slikt innhold regelmessig, men dessverre viser studier at mennesker har begrenset viljestyrke. Her er 13 spørsmål som kan hjelpe deg å effektivisere innholdsproduksjonen, slik at innlegget blir lettere å lage for deg og mer inspirerende for dine lesere.
Lær hvordan du gjør trafikk om til forretninger, hvordan du oppfordrer folk til å abonnere på nyhetsbrevet ditt, og hvordan du kan bruke landingssider for å snakke direkte til leserne dine. Disse tre ressursene vil hjelpe deg å få kontakt med spente fans – spente fans som elsker det du gjør og som ønsker å høre mer om produktene og tjenestene dine.
Når du tilbringer mye tid i content marketing-bransjen, vil du etterhvert som bedriftene implementerer nye teknikker og tiltak begynne å se mange nye trender. Noen ganger fungerer ikke disse trendene. Noen ganger er det fordi bedriftene overser noen veldig åpenbare content marketing-strategier.
Vit at trafikk bygges over tid, og det kan øke tregt. Innholdsmarkedsføring er ikke et sprint, men et maraton. Ikke bli fortvilet om trafikken ikke økte som du forventet. Vær tålmodig. Gi den et par måneder så vil du se at ting skjer. Les denne artikkelen om ingenting skjer.
Det å engasjere folk med innhold gir mye verdi. Contently sine abonnenter akter dem mye høyere enn de akter deres konkurrenter, og abonnentene deres verdsetter dem på linje med eller over de beste merkevarepublisistene på jorda. Dette er som følge av verdifull informasjon.
Lenking er en del av innholdsproduksjon. Med feil lenkepraksiser kan det føre til at innholdet ditt ikke blir rangert eller funnet, og enda verre; feilaktig lenking kan føre til lenkestraff av Google. Her er 6 ting innholdsmarkedsførere bør vite om lenking.
For en growth hacker kan jakten på en markedsføringsteknikk med høy effekt være kaotisk og frustrerende. Med en systematisk tilnærming til eksperimentering vil du kunne teste mange strategier raskere, og deretter skalere de teknikkene som fungerer best.
En god overskrift er nødvendig for å trenge gjennom den digitale støyen. Med de riktige ordene kan man øke trafikken med 500%. 8 av 10 leser overskriften, mens bare 2 av 10 leser resten. Lær hvordan du kan formulere en overskrift som genererer flest sidevisninger og delinger.
Lær hva som gjorde SEO-teknikker mindre viktig, mulighetene du går glipp av hvis du ignorerer sosial markedsføring, og én ferdighet som kan forbedre innholdets synlighet i dag.
Mens du ønsker et salg, ønsker kunden en forvandling. Hvis du ikke deler denne visjonen av forvandling når du skriver, så kan du risikere at budskapet ditt mislykkes når du trenger den mest: på kjøpsknappen.
Hvis markedsavdelingen din ble særdeles fokusert på den største økonomiske driveren på nettet – øke antall mennesker som deler innholdet ditt – hvordan ville det forvandlet din bedrift?
E-postmarkedsføring er den mest effektive måten å få repeterende trafikk på, bygge opp en lojal tilhengerskare og å få leserne dine til å ta en handling. Men hvordan konverterer du flere abonnenter til å ta disse handlingene?
Det finnes et gammelt triks som profesjonelle bruker for å selge ideer til filmdirektører. På engelsk er denne salgsteknikken kalt “High-Concept Pitch”. En high-concept pitch legger fram hele historien – premisset, løftet og utførelsen – i én enkel setning. I denne artikkelen finner du noen kjente eksempler brukt i Hollywood.
Noen ganger kan det være vanskelig å lage e-postkampanjer som er optimalisert for de enheter kundene bruker, som vekker kreativitet og som inspirerer til handling. Hver kampanje du lager må tilby verdi og gi kundene et neste trinn.
En lenkestrategi er å fortjene lenken ved å lage godt innhold og ved å få det foran den riktige målgruppen. Her er 8 av de mest effektive strategiene for lenkebygging som fungerer akkurat nå.
Det er ikke lett å lage en kampanje der merkevaren kan snakke autoritativt om et emne, til den riktige målgruppen, på et bra sted og på de vilkårene som oppfyller forventningene, men det er verdt arbeidet. Finn ut hvorfor og hvordan.
Det å lage effektive CTAs bør ikke være vanskelig. Ved hjelp av malen i denne artikkelen, vil du kunne tilpasse budskapet og få den til å gjenspeile merkevarens og produktenes unike fordeler.
Hvor viktig er egentlig overskriften? Erfaring, data og historie peker alle på det faktum at overskriften er den viktigste komponenten i en artikkel. Når du klarer å lage gode overskrifter med dyktighet og letthet, så blir alt annet innen digital markedsføring bedre (og lettere). Konverteringer. Engasjement. Delinger. Trafikk.
Digital markedsføring er et bredt og stort felt. Med dette innlegget levert hver måned skal vi gi deg den viktigste informasjonen på nettet. Målet til oss i Content Marketing Norge er å servere deg den informasjonen du trenger for å lære hvordan du kan skape mer vekst for din bedrift.
Hvilken artikkel har påvirket deg mest i juli? Hvilken artikkel fortjener oppmerksomhet? La oss dele månedens høydepunkt innen markedsføring og business i kommentarfeltet. 🙂