Kristján Már Hauksson, CEO og Partner i SMFB Engine, snakket under Content Performance 2015 om anatomien bak et organisk Content Marketing-initiativ.
Hvordan kreativt innhold kan erstatte performance-delen
Kristján elsker innhold av flere grunner. Det er overalt og det påvirker oss fra flere steder. Vi er en del av det og vi tar del av det. Det kan være alt fra morsomme videoer til å snakke om Obama. Innhold gir organisasjoner en mulighet til å ta del i det som skjer.
Søk etter Island gikk opp 640% på grunn av det store vulkanutbruddet i 2010. Dette så de som en mulighet, og tiltrakk seg flere turister ved hjelp av utvikling av unikt innhold. Island gikk fra 500.000 til 1.000.000 turister på 5 år. Dette gjorde de gjennom ærlig og genuint innhold som fant sted i vakre omgivelser på Island.
Anatomien bak innholdsmarkedsføring
- Du må gjøre research
- Kreativitet
- Menneskelig forbindelse / følelser
- Forstå hvordan innhold syndikerer
- Måle… måle…. måle…
- Forstå at det ikke er et engangstilfelle. Man skal alltid være til stede!
- En håndfull med wow og en autentisk tvist
- En liten dose flaks
Bunnlinjen er at en skikkelig implementert og pågående innholdsmarkedsføringsstrategi vil:
- Grow your brand
- Increase sales
- More time for innovation
- Escalate traffic to your ”assets”
- Enhance productivity
- = GIMEE
- = Lavere reklamekostnader
[Tweet «”Brands can live without advertising … but not marketing” @optimizeyourweb»]
Husk POST
- People
- Objectives
- Strategy
- Technology
Hvor skal man starte om man har lite ressurser? Å være et lite team er ikke en unnskyldning for ikke å lage innhold. Sett dere ned med et A4-ark og skriv ned 10 bloggpostideer. Skriv dem når dere har tid, legg dem ut på de rette stedene og del dem på Twitter. Begynn med å forstå hva som kan gjøres.
Har du lyst til å lære av de beste innenfor Content Marketing samt få inspirasjon og erfaring fra internasjonale suksesscaser? Sikre deg plass her.
[image_hover image=’https://contentmarketing.no/wp-content/uploads/2016/01/ecm-2016-velkommen.jpg’ hover_image=’https://contentmarketing.no/wp-content/uploads/2015/12/ecm-2016-cta2.jpg’ link=’https://contentmarketing.no/epic-content-marketing/’ target=’undefined’ animation=’undefined’ transition_delay=’1200′]