[GUIDE] Spoon’s 7 trender til fremtidens Content Marketing

7 trender innen content marketing – en guide av Spoon

Spoon har nettopp gitt ut en guide hvor de tar for seg 7 trender til fremtidens Content Marketing.

  • «Bra nok» er ikke bra nok i en fremtid av skrap…

Har du en innholdsstrategi og en målgruppeforståelse? Evner du å kommunisere og utarbeide redaksjonelt innhold på mottakerens prinsipper? Evner du å utarbeide redaksjonelt innhold som skaper verdi for dine målgrupper / mottakere?

  • Intelligent innhold gjør mye av jobben for deg! Det er viktig at det innholdet man utvikler blir så anvendbart at det er skalerbart og kan benyttes i ulike kanaler og plattformer. Dette gjør at innholdets målgruppe får muligheten til å konsumere innholdet når de vil og hvor de vil.
  • Bli et mediehus: Content Marketing handler om å bygge opp et publikum – eller kjøpe den!

For å lykkes med Content Marketing er det grunnleggende at man har et publikum eller bygger opp et publikum. Det tar tid og krever ressurser for å skape innhold som er så bra, interessant, engasjerende at det skaper verdi for målgruppen.

I sin rapport skriver de videre om:

  • Hvorfor den digitale markedsføringen er DØD
  • Hvorfor de fleste bedrifter vil fokusere på å skape eget publikum på egne plattformer de selv har full kontroll over
  • Content Marketing handler om å skape langsiktige relasjoner. Derfor er én abonnent verdt tusen likes
  • Hvorfor du i fremtiden må måle alt du gjør!

Det siste punktet i deres rapport: «Hvorfor fremtiden er analog» og hvorfor «print definitivt kan bli veien til din fremgang» er interessant.

Lyst til å lese mer om de 7 nye trendene? Last ned “Spoons guide til framtidens content marketing”

Nyhetsbrev

En gang i måneden sender vi ut konkrete tips og råd, ny kunnskap og innsikt til 6.000 følgere i vårt nettverk – helt gratis og uforpliktende.

Du kan få med deg tips, råd og ny info og rapporter om digital markedsføring, content marketing, sosiale medier, sertifiseringer, webinarer og konferanser innenfor ditt fagområde.