Spoon har nettopp gitt ut en guide hvor de tar for seg 7 trender til fremtidens Content Marketing.
- «Bra nok» er ikke bra nok i en fremtid av skrap…
Har du en innholdsstrategi og en målgruppeforståelse? Evner du å kommunisere og utarbeide redaksjonelt innhold på mottakerens prinsipper? Evner du å utarbeide redaksjonelt innhold som skaper verdi for dine målgrupper / mottakere?
- Intelligent innhold gjør mye av jobben for deg! Det er viktig at det innholdet man utvikler blir så anvendbart at det er skalerbart og kan benyttes i ulike kanaler og plattformer. Dette gjør at innholdets målgruppe får muligheten til å konsumere innholdet når de vil og hvor de vil.
- Bli et mediehus: Content Marketing handler om å bygge opp et publikum – eller kjøpe den!
For å lykkes med Content Marketing er det grunnleggende at man har et publikum eller bygger opp et publikum. Det tar tid og krever ressurser for å skape innhold som er så bra, interessant, engasjerende at det skaper verdi for målgruppen.
I sin rapport skriver de videre om:
- Hvorfor den digitale markedsføringen er DØD
- Hvorfor de fleste bedrifter vil fokusere på å skape eget publikum på egne plattformer de selv har full kontroll over
- Content Marketing handler om å skape langsiktige relasjoner. Derfor er én abonnent verdt tusen likes
- Hvorfor du i fremtiden må måle alt du gjør!
Det siste punktet i deres rapport: «Hvorfor fremtiden er analog» og hvorfor «print definitivt kan bli veien til din fremgang» er interessant.
Lyst til å lese mer om de 7 nye trendene? Last ned “Spoons guide til framtidens content marketing”