“Tanken om å være alt for alle er saga blott” – Michal Dell, CEO i Dell
“Tid er vennen til en fantastisk bedrift, og fienden til en middelmådig en.” – Warren Buffett, eier av Berkshire Hathaway
“Skap noe 100 personer vil elske, ikke noe 1 million mennesker bare liker.” – Brian Chesky – grunnlegger av Airbnb
“Jo mer innhold jeg legger ut, jo mer flaks har jeg” – Gary Vaynerchuck, CEO VaynerMedia
“Fordi forretningsverden vil forandre seg mer i de neste 10 årene enn den har i de siste 50, er dette en fantastisk tid å drive forretninger i.” – Bill Gates, grunnlegger av Microsoft
“Personer handler på en helt ny måte sammenliknet med bare noen få år siden, derfor må markeder tilpasse seg eller risikere å dø ut.” – Brian Halligan, CEO i HubSpot
“Personer kjøper ikke hva du gjør, men hvorfor du gjør det.” – Simon Sinek, forfatteren av «Start with why»
“Gi folk kvalitet. Det er den beste annonseringen.” – Milton Hershey, grunnlegger av The Hershey Chocolate Company
“Den eneste måten å vinne med innholdsmarkedsføring er når leseren sier ‘dette var skrevet spesifikt for meg.” – Seth Godin, amerikansk forfatter og entreprenør
“Markedsføring = få andre mennesker til å bli kjent med deg, like deg og stole på deg.” – John Jantsch, amerikansk markedsføringskonsulent
“Markedsføring er ikke magi. Det er vitenskap bak det.” – Dan Zarrella, forfatter
“Gode markedsførere er ‘matchmakere’. Vi finner tilbud folk elsker til de som mest sannsynlig vil elske det.” – April Dunford, markedsføringskonsulent
“I informasjonsalderen med markedsføring og web 2.0, så er en bedrifts nettside nøkkelen til hele deres bedrift.” – Marcus Sheridan, grunnlegger av The Sales Lion
“God markedsføring gjør at bedriften ser smartere ut. Fantastisk markedsføring gjør at kunden føler seg smart.” – Joe Chernov, VP of Content i HubSpot
“Gjør din markedsføring så nyttig at andre personer er villig til å betale for det.” – Jay Baer, forfatter
“Den beste markedsføringen føles ikke som markedsføring.” – Tom Fishburne, grunnlegger av Marketoonist
“Alle lærer noe her; de som er best til å lytte vil ende opp som de smarteste.” – Josh Bernoff, forfatter
“Innhold bygger forhold. Forhold er bygget på tillitt. Tillitt driver omsetningen.” – Andrew Davis, filmprodusent og direktør
“Vår oppgave som markedsførere er å forstå hva kunden ønsker å kjøpe og å hjelpe dem å gjøre akkurat det.” – Bryan Eisenberg, forfatter
“Om ditt innhold ikke driver konverteringer, så gjør du det feil.” – Dan Roth, journalist
“Vår jobb er å knytte kontakt med andre personer, å interagere med de på en måte som gjøt de bedre enn vi fant dem, mer i stand til å komme seg dit de ønsker å gå.” –Seth Godin, amerikansk forfatter og entreprenør
“Enten må du skrive om noe som er verdt å lese, eller gjøre noe som er verdt å skrive om.” – Benjamin Franklin, oppfinner
“Innhold er alt som tillegger verdi til leserens liv.” – Avinash Kaushik, forfatter og ansatt i Google
“Innhold er årsaken til at søkemotorer ble skapt i første omgang” – Lee Odden, CEO av TopRank Blog
“I dag ønsker folk å lære før de kjøper og å bli utdannet i stedet for å bli solgt til.” – Brian Clark, grunnlegger av Copyblogger
“Tradisjonell markedsføring handler om å fortelle verden at du er en rockestjerne. Innholdsmarkedsføring er å vise at du er en.” – Robert Rose, Chief Strategy Officer hos Content Marketin Institute
“Paradokset er at jo mer informasjon du gir bort dess mer vil folk kjøpe det du har å tilby.” –Brian Clark, grunnlegger av Copyblogger
“Som i alle andre forhold, så foretrekker markedet de som gir mer verdi enn de ber om.” – Leslie Bradshaw, grunnlegger av JESS3
“Nyttig X Interessant X Inspirerende = Innovativt innhold.” – Ann Handley, forfatter og Chief Content Officer hos MarketingProfs
“Behandle ditt innhold som et produkt.” – Drew Baris, foredragsholder
“Innhold – det er ingen ‘easy button’.” – Scott Abel, grunnlegger av The Content Wrangler
“Innhold er atompartikkelen for all markedsføring, på tvers av betalt, eid og fortjente kanaler. En innholdskultur starter med å være besatt av kunden.” – Michael Brenner, forfatter
“Det å skille seg ut er oppskrytt. Som en innholdsmarkedsfører må du spørre deg selv: ‘ønsker du å skille deg ut, eller ønsker du virkelig å få kontakt med dine kunder og prospekter?’. Svaret må være en balanse mellom de to.” – Jason Miller, forfatter.