Status, utvikling og trender i SOME Norge

Lansering og presentasjon av Ipsos SoMe-tracker Q3

IPSOS vil i samarbeid med Content Marketing Norge presentere funnene for Ipsos SoMe-tracker Q3

Seminaret er digitalt og gratis å melde seg på.

Etter seminaret vil du få tilsendt Ipsos SoMe-tracker Q3-rapporten.

Dato: Fredag 22. oktober, 09:00 – 10:00
Arrangør: Content Marketing Norge, Ipsos AS og Valen-Utvik AS

PROGRAM

Status, utvikling og trender i SOME Norge

09.00 – 09.40: Velkommen til lansering og presentasjon av Ipsos SOME-Tracker Q3 2022

Nathalie Eyde Warembourg, Administrerende direktør i Ipsos Norge, vil dele siste status, utvikling og trender i sosiale medier i Norge
Ipsos har siden 2013 kartlagt nordmenns bruksatferd når det kommer til sosiale medier og digitale plattformer.

Undersøkelsen er landsrepresentativ for befolkningen 18 år+ og baserer seg på hva folk sier de gjør. I kvartalsrapporten publiseres utviklingen på nordmenns bruk av Facebook, Instagram, Snapchat, Twitter, Pinterest, Linkedin, YouTube samt musikk- og TV-streaming.

I tillegg måler Ipsos podkast, blogg samt brukssituasjoner med flere demografiske variabler.

09.40 – 10.00: Status, utvikling og trender i SOME Norge

En samtale om status, utvikling og trender i SOME Norge med basis i de nye tallene fra IPSOS.

Nathalie Eyde Warembourg i samtale med Astrid Valen-Utvik. Det åpnes også for spørsmål fra deltakerne.

Nathalie Eyde Warembourg

Adm. Direktør / Country Manager i Ipsos Norway

Astrid Valen-Utvik

Daglig leder i Valen-Utvik AS & fagansvarlig på Social Media Manager-sertifiseringen

Seminaret er en del av Social Media Manager-sertifiseringen som arrangeres av Content Marketing Norge i samarbeid med Astrid-Valen Utvik

Ipsos er det tredje største markedsundersøkelsesselskapet i verden, til stede i 90 markeder og sysselsetter mer enn 18.000 mennesker. I Norge har Ipsos (tidligere Ipsos MMI) snakket med, observert og analysert nordmenn og det norske samfunn i over 40 år. Selskapet står bak undersøkelser som bla. Norsk Monitor, Ipsos Sosiale medier tracker, Barn og Ungdom, Omdømmeprisen, Norsk seniorpolitisk barometer og Spisefakta.

Sertifiseringskurset Social Media Manager gir bedrifter innsikt i de faktorene som er avgjørende for å kunne lykkes i en satsing på sosiale medier. Sertifiseringen er tilrettelagt for alle som ønsker innsikt i og som ønsker å kunne jobbe helhetlig og skape resultater gjennom effektiv bruk av sosiale medier.

Hovedmålet med sertifiseringen er at du, gjennom 13 halvdagsmoduler, skal sitte igjen med en nedskrevet strategi som er tilpasset din bedrift og din arbeidshverdag.

Valen-Utvik AS gir råd, etablerer og videreutvikler bedrifters satsing i sosiale medier. De hjelper bedrifter i å lykkes med sosiale medier gjennom hverdagskommunikasjon, godt innhold, gode verdier og målbevisst og langsiktig jobbing.

Påmelding til presentasjon av Ipsos SoMe-tracker Q3

Nyhetsbrev

En gang i måneden sender vi ut konkrete tips og råd, ny kunnskap og innsikt fra bransjen.

Få med deg det siste innen digital vekst, synlighet og markedsføring sammen med over 6.000 følgere i vårt nettverk – helt gratis og uforpliktende.