Trender, utvikling og myter i SoMe Norge

Lansering og presentasjon av Ipsos SoMe-tracker Q4’ 21

Ipsos vil i samarbeid med Content Marketing Norge og Astrid Valen-Utvik se på trender, utvikling og myter i 2021 og fremover.
I tillegg vil du få presentert funnene for Ipsos’ SoMe-tracker Q4’21

Seminaret er digitalt og gratis å melde seg på.

Etter seminaret vil du få tilgang til Ipsos’ SoMe-tracker Q4-rapporten.

Dato: Tirsdag 25. januar, 09:00 – 10:00

Arrangør:
Content Marketing Norge, Ipsos AS og Valen-Utvik AS

PROGRAM

Trender, utvikling og myter i SoMe Norge

09.00 – 09.30: Velkommen til lansering og presentasjon av Ipsos’ SoMe-Tracker Q4’21

Nathalie Eyde Warembourg, Administrerende direktør i Ipsos Norge, vil dele siste status, utvikling og trender i sosiale medier i Norge.

Ipsos har siden 2013 kartlagt nordmenns brukeratferd når det kommer til sosiale medier og digitale plattformer. Undersøkelsen er landsrepresentativ for befolkningen 18 år+ og baserer seg på hva folk sier de gjør. I kvartalsrapporten publiseres utviklingen på nordmenns bruk av bl.a. Facebook, Instagram, Snapchat, TikTok, Twitter, Pinterest, Linkedin, YouTube samt musikk- og TV-streaming. I tillegg omfavner rapporten podkast, influencere samt brukssituasjoner med flere demografiske variabler.

09.30 – 10.00: Trender, utvikling og myter – vi ser på utviklingen i 2021 og fremover

En samtale om status, utvikling og trender i SOME Norge med basis i de nye tallene fra Ipsos.
Nathalie Eyde Warembourg i samtale med Astrid Valen-Utvik. Det åpnes også for spørsmål fra deltakerne.

Nathalie Eyde Warembourg

Adm. Direktør / Country Manager
Ipsos Norway

Astrid Valen-Utvik

Daglig leder i Valen-Utvik AS & fagansvarlig på Social Media Manager-sertifiseringen

Ipsos er det tredje største markedsundersøkelsesselskapet i verden, til stede i 90 markeder og sysselsetter mer enn 18.000 mennesker. I Norge har Ipsos (tidligere Ipsos MMI) snakket med, observert og analysert nordmenn og det norske samfunn i over 45 år. Selskapet står bak undersøkelser som bla. Norsk Monitor, Ipsos Sosiale medier tracker, Barn og Ungdom, Omdømmeprisen, Norsk seniorpolitisk barometer og Spisefakta.

Valen-Utvik AS gir råd, etablerer og videreutvikler bedrifters satsing i sosiale medier. De hjelper bedrifter i å lykkes med sosiale medier gjennom hverdagskommunikasjon, godt innhold, gode verdier og målbevisst og langsiktig jobbing. Valen-Utvik står også bak kompetanseplattformen VU-Kompetanse 

Content Marketing Norge er en kunnskaps- og kompetansearena innen:

Content Marketing Norge arrangerer bl.a. sertifiseringskursene

Kursene gir bedrifter innsikt i de faktorene som er avgjørende for å kunne lykkes i en satsing på Content Marketing og Sosiale Medier. Målet med kursene er at du får utarbeidet eller videreutviklet din strategi for sosiale medier. Til slutt i kurset leverer du inn din strategi, og får den vurdert av fagansvarlig på sertifiseringen. Godkjent strategi, gir deg en Sertifisering som Social Media Manager fra Content Marketing Norge.

Påmelding til presentasjon av Ipsos SoMe-tracker Q4

Nyhetsbrev

En gang i måneden sender vi ut konkrete tips og råd, ny kunnskap og innsikt fra bransjen.

Få med deg det siste innen digital vekst, synlighet og markedsføring sammen med over 6.000 følgere i vårt nettverk – helt gratis og uforpliktende.