Content Marketing Kurs

Søkemotoroptimalisering (SEO):
Bli synlig og få økt trafikk

Etter denne modulen vil du få ny kompetanse i å ta innholdet ditt til et nytt nivå. Ved hjelp av søkemotoroptimalisering (SEO), vil du drive mer trafikk til innholdet. Med konverteringsoptimalisering (CRO) øker vi antall leads som blir generert via innholdet, deretter tar vi en innholdsanalyse (Content Performance), for å finne ut hva som kan forbedres — og forsterkes.

Sted: Polyteknisk Forening, Rosenkrantz gate 7, 3 etg

Dato - 2019:
Vår: 24. april, 09:00-16:00
Høst: 30. oktober, 09:00-16:00
Pris: 5990,- eks mva.

Kurset er også en del av sertifiseringskurset

Content Marketing Manager.

Du vil lære følgende:

Kursleder: Magnus Strømnes Bøe

Magnus er i dag Administrerende direktør i Red Performance. Han har vært leder for SEO og webanalyse i Red Performance siden 2012, og har vært partner i selskapet siden 2013. Magnus er også styreleder i bransjeforeningen Bra Søk og i 2016 ble han kåret til Årets Foredragsholder av annononsørforeningen ANFO. Magnus er en av Norges fremste faglige ressurser innenfor SØK i Norge.

  • Søkemotoroptimalisering (SEO): Optimalisere innholdet for søkemotorer og øk synligheten. Tekniske muligheter for å rangerer høyere, slik at innholdet ditt blir lettere å finne i søk. Brukervennlighetens betydning for synligheten.
  • Konverteringsoptimalisering (CRO): Fører innholdet ditt til flere nyhetsabonnenter, leads og mer salg? Hvor stor er konverteringsraten, og er du fornøyd med den? Hvorfor konverterer ikke innholdet ditt bedre? CRO innebærer å jobbe strategisk for kontinuerlig å øke handlinger. Dette er viktig for alle som jobber med digital markedsføring.
  • Innholdsanalyse & Content Performance: Måling (KPI-er), testing og eksperimentering for å forbedre strategien, og for å tilpasse innhold etter brukernes interesser og behov. Ved å se på riktig data og tall, vil vi oppdage hvilke taktikker som bør forsterkes og dempes. 80/20-regelen er i fokus her.

Påmelding