Presentasjon av Ipsos’ SoMe-tracker Q4’ 2022, trender og utviklingen av sosiale medier i Norge 2023
PROGRAMMET 26. JANUAR
09.00 – 09.10: Velkommen til webinaret om trender og utviklingen av sosiale medier i Norge.
Introduksjon til webinaret av Astrid Valen-Utvik
09.10 – 09.40: Lansering og presentasjon av Ipsos’ SoMe-Tracker Q4 2022
Nathalie Eyde Warembourg, Administrerende direktør i Ipsos Norge, vil dele den siste statusen, utviklingen og trendeen i sosiale medier i Norge.
Ipsos Norge har siden 2013 kartlagt nordmenns bruksatferd når det kommer til sosiale medier og digitale plattformer. Undersøkelsen er landsrepresentativ for befolkningen 18 år+ og baserer seg på hva folk sier de gjør. I kvartalsrapporten publiseres utviklingen på nordmenns bruk av bl.a.Facebook, Instagram, Snapchat, TikTok, Twitter, Pinterest, Linkedin, YouTube samt musikk- og TV-streaming. I tillegg omfavner rapporten podkast, influencere samt brukssituasjoner med flere demografiske variabler.
09.40 – ca 10.30: De viktigste trender og utvikling i bruken av sosiale medier i Norge – diskusjon & spørsmål
Vi analyserer, kommenterer, diskuterer funnene i Ipsos’ SoMe-Tracker Q4, oppsummerer 2022 og ser på trendene og forventningene til 2023. Det blir også mulig å stille spørsmål på webinaret. Få den siste innsikten i utviklingen og trendene de ulike kanaler som brukes i dag.
Samtalen og diskusjonene ledes av Astrid Valen-Utvik
Du som deltaker kan også sende inn spørsmål i forkant til content@contentmarketing.no

Nathalie Eyde Warembourg
Ipsos Norway AS

Astrid Valen-Utvik
Valen-Utvik AS
Trender og utvikling av sosiale medier i Norge, med fokus på presentasjon og lansering av Ipsos’ SoMe-tracker og de generelle trendene innen SoMe i Norge.
Ipsos vil i samarbeid med Content Marketing Norge og Astrid Valen-Utvik gjennomføre fire webinarer pr år med fokus på trender, utvikling innenfor SoMe i Norge og dataene fra Ipsos’ SoMe-tracker Q1-Q4
26. januar presenterer vi Q4 tallene for SoMe-Tracker.
Få med deg de siste trendene i sosiale medier i Norge.
Webinarene er gratis.
Etter webinaret får du tilgang til Ipsos SoMe-tracker rapporten.
Dato: 26. januar 2023
Arrangør: Ipsos, Valen-Utvik AS og Content Marketing Norge
Pris: Gratis!
Påmeldingsfrist: 25. januar kl. 24.00
Lenke til til webinaret kommer på mail og sms.
Påmeldingsskjema
Mellom 500 og 1000 deltakere deltar på de kvartalsvise Trend-webinarene
Last ned SoMe-Tracker Q3
Ipsos er det tredje største markedsundersøkelsesselskapet i verden, til stede i 90 markeder og sysselsetter mer enn 18.000 mennesker. I Norge har Ipsos (tidligere Ipsos MMI) snakket med, observert og analysert nordmenn og det norske samfunn i over 45 år. Selskapet står bak undersøkelser som bla. Norsk Monitor, Ipsos Sosiale medier tracker, Barn og Ungdom, Omdømmeprisen, Norsk seniorpolitisk barometer og Spisefakta.
Valen-Utvik AS gir råd, etablerer og videreutvikler bedrifters satsing i sosiale medier. De hjelper bedrifter i å lykkes med sosiale medier gjennom hverdagskommunikasjon, godt innhold, gode verdier og målbevisst og langsiktig jobbing. Valen-Utvik står også bak kompetanseplattformen VU-Kompetanse
Content Marketing Norge er en kunnskaps- og kompetansearena innen:
- Content Marketing / Innholdsmarkedsføring
- Social Media Marketing
- Native Advertising (Effektiv distribusjon av innhold)
- Influencer Marketing
- Inbound Marketing
- SEM & SEO
Content Marketing Norge arrangerer bl.a. sertifiseringskursene
Kursene gir bedrifter innsikt i de faktorene som er avgjørende for å kunne lykkes i en satsing på Content Marketing og Sosiale Medier. Målet med kursene er at du får utarbeidet eller videreutviklet din strategi for sosiale medier. Til slutt i kurset leverer du inn din strategi, og får den vurdert av fagansvarlig på sertifiseringen. Godkjent strategi, gir deg en Sertifisering som Social Media Manager fra Content Marketing Norge.