Trender, utvikling av sosiale medier i Norge & presentasjon av Ipsos’ SoMe-tracker Q2’ 2022

PROGRAMMET 25. AUGUST

 

NB: Gratis påmelding og påmeldingsfrist 24. August kl 16.00

 

 

09.00 – 09.30: Velkommen til lansering og presentasjon av Ipsos’ SoMe-Tracker Q2 2022

Nathalie Eyde Warembourg, Administrerende direktør iIpsos Norge, vil dele siste status,utvikling og trender i sosiale medier i Norge.

 

09.30 – 10.30: Trender og utvikling i bruken av sosiale medier i Norge – diskusjon.

Vi vil invitere gjester som vil  kommenterer, diskuterer og gi av sin innsikt i de ulike kanaler som brukes i dag.  

 

Tidligere gjester har vært Nina Hareide-Larsen, Meta og Steffen Rabben, leder for norgeskontoret for Snapchat i Norge.

Samtalen og diskusjonene ledes av Astrid Valen-Utvik  

Det åpnes også forspørsmål fra deltakerne.

Du kan også sende inn spørsmål i forkant til content@contentmarketing.no 

 

Ipsos Norge har siden 2013 kartlagt nordmenns bruksatferd når det kommer til sosiale medier og digitale plattformer. Undersøkelsen er landsrepresentativ for befolkningen 18 år+ og baserer seg på hva folk sier de gjør. I kvartalsrapporten publiseres utviklingen på nordmenns bruk av bl.a.Facebook, Instagram, Snapchat, TikTok, Twitter, Pinterest, Linkedin, YouTube samt musikk- og TV-streaming. I tillegg omfavner rapporten podkast, influencere samt brukssituasjoner med flere demografiske variabler. 

Nathalie Eyde Warembourg
Ipsos Norway AS

Astrid Valen-Utvik
Valen-Utvik AS

Trender og utvikling av sosiale medier i Norge, med fokus på de unges bruk av sosiale medier – Presentasjon og lansering og presentasjon av Ipsos’ SoMe-tracker Q2 2022

Ipsos vil i samarbeid med Content Marketing Norge og Astrid Valen-Utvik gjennomføre fire webinarer pr år med fokus på trender, utvikling innenfor SoMe i Norge og dataene fra Ipsos’ SoMe-tracker Q1-Q4

25. august presenterer vi Q2 tallene for SoMe-Tracker. Hovedtema og inviterte gjester lanseres om ikke lenge. 

Webinarene er gratis.

Etter webinaret får du tilgang til Ipsos SoMe-tracker rapporten.

Over 920 var påmeldt til  webinaret i Q1

Dato: 25. august 2022

Arrangør: Ipsos, Valen-Utvik AS og Content Marketing Norge

Pris: Gratis!

Påmeldingsfrist: 24. august kl. 16.00

Lenke til til webinaret kommer på mail/sms.

Påmeldingsskjema

 

Over 920 var påmeldt på Trend-webinaret 21. april

Last ned SoMe-Tracker Q1

Ipsos er det tredje største markedsundersøkelsesselskapet i verden, til stede i 90 markeder og sysselsetter mer enn 18.000 mennesker. I Norge har Ipsos (tidligere Ipsos MMI) snakket med, observert og analysert nordmenn og det norske samfunn i over 45 år. Selskapet står bak undersøkelser som bla. Norsk Monitor, Ipsos Sosiale medier tracker, Barn og Ungdom, Omdømmeprisen, Norsk seniorpolitisk barometer og Spisefakta.

Valen-Utvik AS gir råd, etablerer og videreutvikler bedrifters satsing i sosiale medier. De hjelper bedrifter i å lykkes med sosiale medier gjennom hverdagskommunikasjon, godt innhold, gode verdier og målbevisst og langsiktig jobbing. Valen-Utvik står også bak kompetanseplattformen VU-Kompetanse

Content Marketing Norge er en kunnskaps- og kompetansearena innen:

Content Marketing Norge arrangerer bl.a. sertifiseringskursene


Kursene gir bedrifter innsikt i de faktorene som er avgjørende for å kunne lykkes i en satsing på Content Marketing og Sosiale Medier. Målet med kursene er at du får utarbeidet eller videreutviklet din strategi for sosiale medier. Til slutt i kurset leverer du inn din strategi, og får den vurdert av fagansvarlig på sertifiseringen. Godkjent strategi, gir deg en Sertifisering som Social Media Manager fra Content Marketing Norge.