Digital synlighet:
Søkemotoroptimalisering (SEO): ( 3,5 timer)
Del 1: Søkemotoroptimalisering (SEO): ( 1,5 – 2 timer)
- Optimaliser innholdet for søkemotorer og øk synligheten.
- Hva påvirke synlighet i organisk søk?
- Dette er rangeringsfaktorene
- Tekniske muligheter for å rangere høyere, slik at innholdet ditt blir lettere for din målgruppe å finne i søk.
- Brukervennlighetens betydning for synligheten.
- Optimalisering av landingssider
Spørsmål og oppsummering av del 1
Del 2: Digital synlighet: Konverteringsoptimalisering (CRO): ( 1,5 timer)
- Fører innholdet ditt til flere nyhetsabonnenter, leads og mer salg?
- Hvor stor er konverteringsraten, og er du fornøyd med den?
- Hvorfor konverterer ikke innholdet ditt bedre?
- CRO innebærer å jobbe strategisk for kontinuerlig å øke handlinger. Dette er viktig for alle som jobber med digital markedsføring.
Spørsmål og oppsummering av del 2
Dokumenter til deltakerne:
- Presentasjonene for Del 1 & 2
- Sjekkliste for digital synlighet
- Hvordan regne ut forretningsmulighet for innholdet
Oppgave til deltakerne:
- Gå gjennom sjekkliste for digital synlighet
- Søkeordanalyse
- Nøkkelordanalyse
- Innholdsanalyse
Hva slags innhold kan du lage for å få lenker? Og fra hvem?
- Bruk Wayback Machine til å finne den lagrede historikken for hvordan ditt nettsted har sett ut. – https://web.archive.org/
- Test forsiden din på Page Speed insights – Hvor god score får du?