SEO: Grunnlaget for målrettet innholdsmarkedsføring

Søk er kanskje den største markedskanalen for norske virksomheter. Søkemotoroptimalisering (SEO) er et utfordrende område som er i konstant utvikling. Hvordan kan man arbeide med innholdsmarkedsføring på en god måte – i henhold til søk? Hvordan får man fortjent sin plass øverst i søkemotorene?

Magnus Strømnes Bøe er Daglig leder i Red Performance, et av Norges største markedsbyråer. Magnus er styreleder i bransjeorganisasjonen Bra Søk og er Fagansvarlig på Modul 5 på sertifiseringskurset Content Marketing Manager, som handler om innholdsmarkedsføring & SEO, konverteringsoptimalisering og søk generelt.

Søkemotoroptimalisering spiller veldig mye på innholdsmarkedsføring – altså, hvordan kan man optimalisere og bruke innholdet på riktig måte? Modul 5 om SEO er derfor en naturlig del av sertifiseringskurset, Content Marketing Manager.

Søk har utviklet seg utrolig mye de siste 15-20 årene. Magnus har studert denne utviklingen helt siden 2001, og har opparbeidet seg en innsikt i dette fagfeltet som vi markedsførere bør ha oversikt og innsikt i. Vi i Content Marketing Norge er takknemlige for samarbeidet med Red Performance og at Magnus deler denne kompetansen på Modul 5.

Den markedsinnsikten som er tilgjengelig i dag på grunn av søkemotorer, kunne man bare drømme om for 30 år siden. Fordi nesten alle søker hver dag finnes det data som kan hjelpe oss som markedsførere å tilby svært relevant og målrettet innhold.

Gjennom å gjøre en søkeordsanalyse kan du få et godt bilde av hva som er behovet i markedet. Hva vil målgruppen din lese om? Hva lurer de på? Hva trenger de hjelp med?

Det å kunne gjøre søkeordsanalyse, er grunnleggende for å tilby relevant innhold og for å lykkes med Content Marketing.

På Content Marketing Manager vil Magnus Strømnes Bøe dele hva hans team i Red Performance bruker av verktøy og metoder – bl.a.:

  • Hvordan gjøre en grundig søkeordsanalyse.
  • Hvordan du skal være kritisk til de ulike tallene.
  • Bruke datakilder på en god måte, slik at du tar de riktige beslutningene.
  • Hvordan innhold du skal lage.
  • Kartlegging av konkurrenter.
  • Teknikker og verktøy som  Red Performance og Magnus utnytter i sitt arbeid.

Les mer om Content Marketing Manager her. Du kan velge å delta på Magnus sin modul eller ta hele sertifiseringsløpet. Oppstart 27. mars!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Hold deg oppdatert på innholdsmarkedsføring

Få med deg det siste innen Content Marketing sammen med over 2.500 markedsførere som allerede har meldt seg på det månedlige nyhetsbrevet

  • Konkrete råd og praktiske tips
  • Ny kunnskap og innsikt fra bransjen

Over 2.500 markedsførere har allerede meldt seg på vårt nyhetsbrev!

Vi inviterer deg til kurs i 2019

Meld deg på vårt nyhetsbrev og få 10% rabatt på et av våre kurs i 2019, inkludert «Content Marketing Manager»

CREATED