Spoon Norge og KIWI nominert i Pearl Awards

Denne uken ble de nominerte i den eldste og en av de mest anerkjente content marketing-konkurransene offentliggjort. Spoon Norge og KIWI er nominert i kategorien Retail. – Veldig gøy, sier KIWIs marketingsjef, Jacob Rolland.

– Dette er veldig gøy, KIWI PLUSS har vært et viktig løft for KIWI, og det er morsomt å få anerkjennelse for det. Det ligger mye jobb bak, og det viktigste for oss er først og fremst at våre kunder setter pris på vårt fokus på å få Norge til å spise sunnere, sier marketingsjef Jacob Rolland i KIWI.

Siden 4. januar har 630.000 blitt KIWI PLUSS-kunder.
– Det er kjempemotiverende å være nominert til en så stor internasjonal pris. KIWI er en veldig viktig kunde for oss og en aktør vi føler fortjener prisen fordi de tør å tenke litt utenfor de vanlige rammene, sier seniorkonsulent og kundeansvarlig Christopher Øyen, i Spoon.
– Det er viktig for både oss og KIWI at innholdet fungerer i en kontekst, vi jobber tett med Alexander Reklamebyrå for å sikre at innhold og massekommunikasjon forsterker hverandre og styrker oppfattelsen av KIWIs merkevare, sier han.

Spoon er eneste byrå som er nominert fra Norge.

 

13 nominasjoner for Spoon

Pearl Awards er de eldste og mest anerkjente content marketing-konkurransene. 84 byråer fra hele verden er med. Spoon har 13 nominasjoner fra alle de nordiske kontorene, altså flest av alle byråene. Prisutdelingen arrangeres 16. november i New York.
– Helt fantastisk. Jeg er utrolig stolt over alle våre medarbeideres kreative arbeid i kombinasjon med våre kunders tillit som ligger bak denne suksessen, sier Anders Ribba, CEO i Spoon.

Spoon har også ni nominasjoner i CMA Awards som også har prisutdeling i november. Spoons kreative sjef, Melker Forssén, forklarer den store internasjonale suksessen ved å hylle samarbeidet mellom byrå og oppdragsgiver.

– Vi jobber for bevisste og kunnskapsrike kunder som stiller høye krav til oss som byrå. Både våre kunder og oss har også en felles tilnærming til innholdsmarkedsføring, noe som betyr at vi ser mulighetene for hva vi faktisk kan oppnå sammen. Nøkkelen for å lykkes er relevant og engasjerende innhold kombinert med god spredningsmekanikk. Ikke minst også hardt og langsiktig arbeid. 13 nominasjoner i Pearl Awards er nok et bevis på at det fungerer.

Pearl Awards blir delt ut på et stort show i New York 16. november.

 

Spoons nominasjoner i Pearl Awards:

  1. Kategori: Retail
    KIWI
    Oppdragsgiver: KIWI
    Byrå: Spoon
  2. Kategori: Best Print Magazine (Design) B2C
    Volvo Magazine
    Oppdragsgiver: Volvo Cars Sweden
    Byrå: Spoon
  3. Kategori: Best Special Issue/One Off Campaign
    Nattvasan
    Oppdragsgiver: Vasaloppet
    Byrå: Spoon
  4. Kategori: Best Social Media
    Volvo Trucks vs 750 Tonnes
    Oppdragsgiver: Volvo Trucks
    Byrå: Spoon
  5. Kategori: Best video
    Volvo Trucks vs 750 Tonnes
    Oppdragsgiver: Volvo Trucks
    Byrå: Spoon
  6. Nattvasan
    Oppdragsgiver: Vasaloppet
    Byrå: Spoon
  7. Impeller Non-Clog Film
    Oppdragsgiver: Xylem
    Byrå: Spoon
  8. Kategori: Most Innovative Content Solution
    How a car ad became a viral brand campaign
    Oppdragsgiver: Orio AB
    Byrå: Spoon
  9. Kategori: Automotive
    Volvo Trucks vs 750 Tonnes
    Oppdragsgiver: Volvo Trucks
    Byrå: Spoon
  10. How a car ad became a viral brand campaign
    Oppdragsgiver: Orio AB
    Byrå: Spoon
  11. Kategori: Corporate Social Responsibility
    Poverty reduction through sustainable business: Swedfund’s integrated report 2015
    Oppdragsgiver: Swedfund
    Byrå: Spoon
  12. Kategori: Industrial, Manufacturing and Construction
    Looking Ahead 4: Tomorrow’s materials
    Oppdragsgiver: Sandvik Coromant
    Byrå: Spoon
  13. Kategori: Travel and Leisure
    Nattvasan
    Oppdragsgiver: Vasaloppet
    Byrå: Spoon

About the Author

Carl Wilhelm startet sin karriere som E-Commerce Manager i en nettbutikk som solgte baderomsmøbler. Nå er han Partner & Content Marketing Manager i Content Marketing Norge AS samt markedssjef i eHandelsforum.

Leave a Reply 0 comments