Content Marketing Norge inngår samarbeid med Native Advertising Institute

Content Marketing Norge (CMN) har inngått et samarbeid og partnerskap med Native Advertising Institute (NAI)

Native Advertising Institute ble etablert med det formål å hjelpe markedsførere til å lykkes med Native Advertising og for å gi innsikt i de verktøy som man trenger for å jobbe effektivt med Native Advertising i aviser, magasiner, TV, digitale medier som nettsider, blogger, video og sosiale medier.

Jesper Laursen på Epic Content Marketing 2016

Jesper Laursen møter du også på Epic Content Marketing 19. og 20. mai i Oslo.

“NAI skal presentere og ha fokus på å dele kunnskap og kompetanse gjennom å vise case, best practice, guider, analyser, bransjenyheter og forskning som gjøres rundt Native Advertising. Vi er glade for at Content Marketing Norge ønsker å samarbeide med oss i Native Advertising Institute. Content Marketing og Native Advertising er områder som kommer til å vokse eksplosivt i hele Norden og vi ser frem til et godt samarbeid om å bygge disse fagområdene i Norden”, sier Jesper Laursen, Administrerende direktør i Native Advertising Institute.

CMN er partner til Native Advertising Days 31. oktober – 1. november i København og vil arrangere en fagtur til denne konferansen. Deltakerne fra Norge vil få tilbud om å delta på et seminar arrangert av Content Marketing Norge, som vil arrangeres på ettermiddagen den 30. oktober – dagen før Native Advertising Days starter. Vi jobber også med å få til en samling med talere og de andre deltakerne på konferansen.

Som en del av samarbeidet, vil CMN også bidra til å utvikle bransjen gjennom å bidra til å få mest mulig data om utviklingen av Native Advertising i Norden. CMN vil bidra til å distribuere årlige undersøkelser rundt Native Advertising i samarbeid med NAI.

CMN vil være også være en rådgiver og delta/spille inn navn til Native Advertising Awards som også arrangeres under konferansen. Hvis du har et ønske om å delta som jurymedlem, kan du sende en mail til ola@contentmarketing.no.

Bakgrunnen til samarbeidet med NAI er å bidra til å øke kunnskapen og kompetansen om Native Advertising i Norge og Norden. Content Marketing Norge vil også etablere nettsiden www.nativeadvertising.no som vil være en møteplass for bedrifter og aktører som ønsker å holde seg oppdatert innenfor Native Advertising.

“Native Advertising er et område som vil vokse og det er viktig for bedrifter å holde seg oppdatert på utviklingen og ikke minst kunne få muligheten for å orientere seg om hvilke muligheter som finnes i markedet, hvem aktørene er og hvordan benytte Native Ads til å skape oppmerksomhet og trafikk”, Ola Hanø, Daglig leder Content Marketing Norge.

native-advertising-trendsFå med deg de nye trendene innenfor Native Advertising, fra Danmark. Last ned e-boken her.

About the Author

Leave a Reply 0 comments