Fagrådet

Fagrådet i Content Marketing Norge kommer med råd, innspill og forslag til utvikling av Content Marketing Norge. Dette skal bidra til å sikre retningen og den faglige kvaliteten på det innholdet som kommer fra Content Marketing Norge og alle arrangementene som vi etablerer.

Vi ønsker at de som føler seg beredt og kompetent til å sitte i vårt fagråd tar kontakt med oss. Kjenner du noen som du tror har lyst eller noen som absolutt bør være med? Send en mail til content@contentmarketing.no.

De som i dag er med og former fremtidens Content Marketing i Norge er:

Hans-Petter Nygård-Hansen

En av Norges fremste på Content Marketing og digital kommunikasjon. Etter 16 år i IT-bransjen, de fleste i Cisco, flyttet Hans-Petter seg over til PR- og kommunikasjonsbransjen hvor han jobbet mellom 2011 og 2014 hos Gambit Hill + Knowlton Strategies og Geelmuyden Kiese.

Nina Wergeland

Nina Wergeland leder satsingen på Content Marketing i Egmont Publishing. Tidligere har hun jobbet med Content Marketing som medeier og partner i content marketing-byrået Cloud Media Service, og har i flere år vært strategisk medierådgiver for Orkla i mediebyrået OMD.

Per Engh Halvorsen

Daglig leder og seniorrådgiver i REDINK – Norges største content marketing-byrå. Han har vært sentral i utviklingen av strategier og løsninger for  små og store kunder gjennom sine 30 år i bransjen, og opptatt av at historiene som skapes skal skape målbare resultater for kundene.

Håvard Haga

Daglig leder i Plapre. Håvard har et brennende engasjement for å hjelpe bedrifter med å formidle gode historier. Han har bidratt sterkt med å bygge opp Plapre som et av de ledende Content Marketing-byråene i Norge. Plapre har laget innhold til over 400 bedrifter hittil.

Nina Hareide-Larsen

Nina leder divisjonen Sosiale medier i DNB; Norges største bank. Nina har bygd opp finanskonsernets egne mediekanaler, og står med det bak en markant vridning fra tradisjonell markedsføring til innhold i bankens egne kanaler. DNB har vunnet priser nasjonalt og internasjonalt for arbeidet med engasjerende innhold.

Joakim Ditlev

Master i informasjonsvitenskap fra Universitetet i Aarhus. Blogget siden 2003. 5 års erfaring innen innholdsmarkedsføring fra programvarebransjen. I tiden som markedssjef i selskapet Zmags ble han opplært av amerikanske content marketing-eksperter, som nå er svært anerkjente foredragsholdere og forfattere.

Christopher Øyen

Christopher Øyen er seniorrådgiver i Spoon. Han har bakgrunn som regissør, produsent, rådgiver og prosjektleder innen film, TV, kommunikasjonsrådgivning og merkevarebygging. Han har også ledet en lang rekke store eventproduksjoner. Christopher har tidligere arbeidet i byråer som Creuna og PMG.