Gratis e-bok: Hvordan lykkes med content marketing

Innholdsmarkedsføring er større og viktigere enn noensinne. Bedrifter over hele verden har tatt i bruk strategien. Hvorfor? Tradisjonell reklame og markedsføring er i ferd med å miste sin kraft, og dessuten blir våre potensielle kunder flinkere og flinkere til å ignorere den.

Det er én ting som er klart; innholdsmarkedsføring blir ikke en døgnflue. Det blir «markedsføring».

Hvordan kan vi komme i gang med innholdsmarkedsføring?

For deg som ser denne endringen, og som har lyst til å komme i gang, har Erlend Førsund skrevet en omfattende e-bok om content marketing – foreløpig gratis. For deg som ønsker en innføring i hva content marketing er og en praktisk tilnærming til hvordan du kan gjøre innhold til en strategisk del av din markedsføringsmiks for å styrke forretningsmål, som for eksempel:

  • bygge kjennskap i markedet
  • skape preferanse blant målgruppen
  • generere mer salg og kundehenvendelser

 

Derfor er denne e-boken viktig for markedsførere:

Det er tre høyaktuelle grunner til hvorfor denne e-boken er viktig for markedsførere akkurat nå:

1. Tradisjonell reklame mister sin kraft

Reklame og merkevarebygging gir ikke lenger de resultatene de pleide å gi. Artikkelen ”Marketing Is Dead” fra Harvard Business Review Blog Network (august 2012) påpeker noen av grunnene: Fordi folk tar kjøpsbeslutninger basert på egen research på nettet eller vareprat i sosiale medier, skjer kontakten med bedriften din mye senere i kjøpsprosessen enn før – faktisk kan 60 prosent av kjøpsprosessen være over når den potensielle kunden kontakter deg. Selskaper må derfor satse på å produsere, ­publisere og promotere finnbart og verdifullt innhold som leder kjøperen gjennom alle fasene av kjøpsprosessen, om de skal ha en sjanse til å hevde seg blant konkurrentene. Ikke som en erstatning for eks. annonsering, men som et supplement.

2. Markedsførere mangler tillit hos ledelsen

Hele 73 prosent av toppledere mener at markedsførere mangler troverdighet (2011), fordi de ikke klarer å dokumentere ROI av markedstiltakene de gjennomfører. Globaliseringen og den tilspissende kampen om oppmerksomhet i media gjør markedsføring til en krevende øvelse. Markedsførere må derfor bli bedre på å forstå de nye mekanismene, dokumentere resultatene og utnytte nye muligheter som oppstår.

3. Smart markedsføring er å se nye muligheter og handle raskt på dem

Content marketing (CM) er en slik ”ny” mulighet – og selv om konseptet ikke er nytt i historisk forstand, har Hvordan_lykkes_content_marketing_v2innholdsmarkedsføring (som er det norske begrepet) i den siste tiden fått en renessanse.

Dette vil du bl.a. lære av å lese e-boken:

  • De 3 nivåene av innhold
  • De fem populære innholdstypene
  • 10 suksesskriterier for vellykket innholdsmarkedsføring
  • Hvem du ønsker å påvirke
  • Hvordan du kommer raskt i gang
  • Hva du skal fortelle på hver etappe av kjøperveien
  • Hvilken innholdsnisje du skal satse på
  • Hva ditt innholdskonsept er
  • Hvilke kanaler du skal benytte

I denne e-boken vil ikke Erlend Førsund bare lære deg å balansere kvantitet med kvalitet, men å lage riktig innhold til rett person på riktig plass og tid.

[Last ned e-boken gratis her]

Nyhetsbrev

En gang i måneden sender vi ut konkrete tips og råd, ny kunnskap og innsikt til 6.000 følgere i vårt nettverk – helt gratis og uforpliktende.

Du kan få med deg tips, råd og ny info og rapporter om digital markedsføring, content marketing, sosiale medier, sertifiseringer, webinarer og konferanser innenfor ditt fagområde.