Bli en sertifisert​

Content Marketing Manager

av Content Marketing Norge

Christine Calvert
Christine Calvert
Madeleine Holbye
Christine Calvert
Christine Calvert

Blant alle teknikker innenfor markedsføring har innholdsmarkedsføring hatt den sterkeste utviklingen de siste årene. Grunnen til dette er flere, men noen av de viktigste er at dine kunder krever mere av deg, og at konkurransen for å nå ut til dine kunder har økt. Kvalitet og unikt innhold har blitt den viktigste faktoren for bl.a. rangering i søkemotorene og spredning i sosiale medier.

Godt innhold og hvordan du når målgruppen din på det rette tidspunktet, der de ønsker å treffe deg, med verdiskapende innhold, er avgjørende for fremtidig suksess. Det er viktig, men blir også mer og mer utfordrende.

Content Marketing Norge har satt sammen sertifiseringskurset “Content Marketing Manager”. Kunnskapen som du får ut av kurset, vil gjøre deg til en mer profesjonell innholdsprodusent og markedsfører. Opplæringen går over 6 sesjoner og består av ulike moduler og oppgaver. Hver sesjon har sitt tema, og avsluttes med en gjennomgang av en konkret oppgave/utfordring.

De ulike modulene gjennomføres av fagansvarlige som representerer noen av de fremste aktørene innenfor Content Marketing i Norge / Norden. Alle som fullfører kurset blir sertifisert Content Marketing Manager, og får bevis som er signert de ulike fagansvarlige.

Påmeldingsfrist 1. juni (vår)

08
dager
23
timer
30
minutter
02
sekunder

De ulike modulene på Content Marketing Manager kan du velge å ta på våren eller høsten. Skulle du ikke rekke å ta det innenfor året, så har du også muligheten for å sluttføre sertifiseringen med å ta enkeltmoduler året etter påmeldingen. Modulene arrangeres to ganger i året. For å få mest mulig utbytte av denne sertifiseringen, vil vi anbefale at alle starter med Modul 1.

Prisen for å bli sertifisert som Content Marketing Manager er kr. 24.990,-

Prisen for å delta på enkeltstående moduler kr 5.490,-

  • Modul 1
  • Modul 2
  • Modul 3
  • Modul 4
  • Modul 5
  • MODUL 6

Publisering & distribusjon: Optimalisering for ulike kanaler

For å lykkes med innholdsmarkedsføring, må innholdet nå mottakeren med riktig budskap, til rett tid, og i riktig kanal. Modul 4 vil fokusere på hvordan du benytter de riktige distribusjonsmetoder for å skape trafikk til ditt innhold / nettsted.

I forkant av kursdagen vil du motta en introduksjonsmail med informasjon og verktøy som vi ønsker at du går igjennom og forbereder deg til kursdagen. Dette vil sikre deg en mest mulig kunnskapsrik dag.

Fagansvarlig: Astrid Valen-Utvik

Astrid Valen-Utvik er siviløkonom fra NHH, har arbeidserfaring innen salg, ledelse og rekruttering, og startet Valen–Utvik AS i 2009. Hun er opptatt av bedrifters hverdagskommunikasjon, og ble i 2012 kåret til en av Norges mektigste kvinner innen media og kommunikasjon. Hun er en tydelig stemme i fagmiljøet rundt sosiale medier, og holder workshop, foredrag og kurs i tillegg til innholdsarbeid for deres faste kunder. I februar 2017 ble hun kåret til Årets Sosiale Medier Personlighet på Social Media Days Oslo.


Innholdsstrategi for sosiale medier

Facebook - LinkedIn – Twitter – Snapchat – Instragram

08:30 - 16:00 | Effektiv bruk av sosiale medier i din innholdsmarkedsføring

I forkant vil du motta en introduksjonsmail med informasjon og verktøy som vi ønsker at du går igjennom og på den måten forbereder deg til kursdagen. Dette vil sikre deg en mest mulig kunnskapsrik dag.

09:00 - 10:00 | Medieovervåkning: Hvordan jobbe strukturert, målrettet og analytisk med innholdet ditt

  • Hva snakkes det om ditt brand i sosiale medier
  • Hva sier brukere/kunder om din bedrift, konkurrenter og bransje
  • Hvordan utnytte medieovervåkningen strategisk og operativt

10:00 - 16:30 | Hvor er din målgruppe og hvordan kommunisere riktig?

  • Hvordan lage innhold som dine brukere vil finne engasjerende, interessant og relevant.
  • Hvordan distribuere innholdet ditt optimalt for å sikre økt eksponering, trafikk og for å bygge publikum.
  • Bygg ditt innholdsnettverk på egne plattformer: Blogg og nettside
  • Hvordan lede brukerne best fra plattformer som Facebook, Twitter, LinkedIn etc. til dine egne plattformer
  • Hvilke ressurser trengs for å ha en jevnlig tilstedeværelse på dine plattformer?
  • En distribusjonsplan som sikrer best mulig utnyttelse av dine historier og som måler resultater
  • Samkjøring av plattformene som fungerer for deg – hvordan sikre gode synergier?
  • Slik kan du måle du effekten av sosiale meder

Modul 4 arrangeres:

Våren 2017

20. juni

Sted: Felix Konferansesenter

Bryggetorget 3, Oslo

Høsten 2017

15. november

Bli best på Content Marketing med Norges eneste sertifiseringskurs!

Påmelding er bindende. Vi tar forbehold om justeringer/endringer.