Bli sertifisert som​

Content Marketing Manager

av Content Marketing Norge

Christine Calvert
Christine Calvert

Blant alle teknikker innenfor markedsføring har innholdsmarkedsføring hatt den sterkeste utviklingen de siste årene. Grunnen til dette er flere, men noen av de viktigste er at dine kunder krever mere av deg, og at konkurransen for å nå ut til dine kunder har økt. Kvalitet og unikt innhold har blitt den viktigste faktoren for bl.a. rangering i søkemotorene og spredning i sosiale medier.

Godt innhold og hvordan du når målgruppen din på det rette tidspunktet, der de ønsker å treffe deg, med verdiskapende innhold, er avgjørende for fremtidig suksess. Det er viktig, men blir også mer og mer utfordrende.

Content Marketing Norge har satt sammen sertifiseringskurset “Content Marketing Manager”. Kunnskapen som du får ut av kurset, vil gjøre deg til en mer profesjonell innholdsprodusent og markedsfører. Opplæringen går over 6 sesjoner og består av ulike moduler og oppgaver. Hver sesjon har sitt tema, og avsluttes med en gjennomgang av en konkret oppgave/utfordring.

De ulike modulene gjennomføres av fagansvarlige som representerer noen av de fremste aktørene innenfor Content Marketing i Norge / Norden. Alle som fullfører kurset blir sertifisert Content Marketing Manager, og får bevis som er signert de ulike fagansvarlige.

De ulike modulene på Content Marketing Manager kan du velge å ta på våren eller høsten. Skulle du ikke rekke å ta det innenfor året, så har du også muligheten for å sluttføre sertifiseringen med å ta enkeltmoduler året etter påmeldingen. Modulene arrangeres to ganger i året. For å få mest mulig utbytte av denne sertifiseringen, vil vi anbefale at alle starter med Modul 1.

Prisen for å bli sertifisert som Content Marketing Manager er kr. 24.990,-

Prisen for å delta på enkeltstående moduler kr 5.490,-

  • Modul 1
  • Modul 2
  • Modul 3
  • Modul 4
  • Modul 5
  • MODUL 6

Content Performance: Effektiv distribusjon av innhold

Nettsiden/Blogg – Native Advertising – Influencer Marketing – Nyhetsbrev – Video

Del 1 | Natvive Advertising, branded content og sponset innhold.

Del 2 | Influencer Marketing

Del 3 | Effektiv bruk av video i innholdsmarkedsføringen

Del 4 | Effektiv bruk av e-postmarkedsføring for innholdsmarkedsføring.

Godt innhold bør deles med dem det er relevante for. E-post er en av de mest effektive kanalene for formidling av innhold. I denne sesjonen ser vi på hvordan du bør jobbe med både nyhetsbrev og marketing automation for automatisert en til en kommunikasjon. Du vil få se mange gode eksempler på hvordan andre bedrifter jobber og vi inviterer til diskusjon med våre erfarne eksperter på området.

I denne sesjonen vil vi berøre temaer som:

  • Siste trender innenfor e-postmarkedsføring & nyhetsbrevutsendelser.
  • Samtykke: Lovverk og best practice for hvordan du kan øke din mottakerliste.
  • Fra utsendelse til innboks: Hva må du vite om leveringsprosessen til din innboks?
  • Fra innboks til konvertering: Hvordan du kan optimaliser e-psoten for å oppnå ønsket handling.
  • Hvordan utnytte de forskjellige typene e-postmarkedsføring.
  • Handlingsbaserte epost: 1-1 basert på individuell handling.
  • Marketing automation: Nurturing basert på individuell prospekt/kundereise.
  • Strategi: Hva skal til for å lykkes?
  • Praktisk oppgave.

​Fagansvarlig: Tor Eivind Aurdal, Partner Manager, APSIS International.

Tor Eivind er Partner Manager i APSIS International, og jobber til daglig med å hjelpe sine partnere å øke inntekten ved å forbedre effekten på deres markedsføring og kommunikasjon.

Modul 6 arrangeres:

Høsten 2017

TBA (September)

Høsten 2017

TBA (November)

Bli sertifisert som Content Marketing Manager!

Påmelding er bindende. Vi tar forbehold om justeringer/endringer.