Må vi fylle internett med mer innhold?

En versjon av denne artikkelen ble først publisert på Utbrudd, Bouvets blogg. Jeg har vært webredaktør i mange år. Nå er jeg rådgiver, og bistår kunder med digitalt innhold. Jeg vet hvor mye press det er på å få ut nytt innhold: kampanjeinformasjon, produktinformasjon, nyheter … Kampen om forsiden er fortsatt reell i mange bedrifter, […]

LES MER

eZ Systems går inn som Partner hos Content Marketing Norge i 2016

«Innhold betyr verdiskapning» eZ tilbyr løsninger for innholdsstyring (Content Management, CMS) og kundeopplevelser (Customer Experience, CXM) som setter deg i stand til å skape spennende digitale opplevelser som fungerer! eZ ble grunnlagt i 1999 av Aleksander og Bård Farstad som hadde en enkel idé i hodet: “Folk som arbeider sammen og deler informasjon, kunnskap og ideer, […]

LES MER
Innholdsmarkedsføring: 9 grunnregler av Ann Handley

8 grunnregler for vellykket innholdsmarkedsføring

Ann Handley, bestselgende forfatter, Keynote Speaker og den mest innflytelsesrike kvinnen i sosiale medier ifølge Forbes, kommer til Epic Content Marketing 2016 for å lære oss hvordan vi kan ta vår innholdsmarkedsføring til et høyere nivå. Den sosiale webben gjør at merkevarer er nødt til å produsere innhold som er nyttig og engasjerende for sine […]

LES MER

PR Newswire går inn som Partner hos Content Marketing Norge

PR Newswire er verdensledende leverandør av verktøy for PR og corporate-markedsføring. Dette er verktøy som gjør at markedsførere, kommunikatører og investorer osv. kan finne engasjerende content og distribuere nyheter og annet innhold på tvers av tradisjonelle, digitale og sosiale kanaler i nåtid. Løsningen gir også innsiktsfull og handlekraftige rapporter og god overvåkning. Med PR Newswire […]

LES MER

Hvordan kartlegge innhold til kundereisen: Riktig innhold på rett tidspunkt

Hvorfor er det viktig å kartlegge innhold til de ulike fasene i kundereisen? Potensielle kunder er ikke klare for å velge din bedrift første gang de “møter” deg. Her opplever man sjeldent kjærlighet på førsteblikk. Potensielle kunder går i gjennom en prosess hvor de lærer, konsumerer, deler og tar ulike beslutninger. Dette er forsterket med […]

LES MER
Egmont Publishing og Content Marketing Norge styrker samarbeidet.

Egmont Publishing styrker samarbeidet med Content Marketing Norge i 2016

Content Marketing Norge er en kunnskaps- og kompetansearena innen Content Marketing / Innbound Marketing og Native Advertising. Bedrifter og personer skal kunne hente kunnskap og kompetanse gjennom både digitale og fysiske møteplasser gjennom hele året på www.contentmarketing.no Vi er glade for at Egmont Publishing Norge blir med og former fremtidens Content Marketing og bidrar til […]

LES MER

Anatomien bak organisk innholdsmarkedsføring

Kristján Már Hauksson, CEO og Partner i SMFB Engine, snakket under Content Performance 2015 om anatomien bak et organisk Content Marketing-initiativ.   Hvordan kreativt innhold kan erstatte performance-delen Kristján elsker innhold av flere grunner. Det er overalt og det påvirker oss fra flere steder. Vi er en del av det og vi tar del av det. […]

LES MER

Dette oppnår du med effektiv innholdsmarkedsføring

Håvard Haga, daglig leder og partner i Plapre AS, var konferansier under Content Performance 2015. Han holdt også et eget innlegg om effektiv innholdsmarkedsføring i praksis. Plapre er et fire år gammelt byrå som knytter forretningsmuligheter til kommunikasjonsløsninger. Deres filosofi er at reklame avbryter, mens godt og relevant innhold tiltrekker. Research Håvard sa at for […]

LES MER