Content Marketing fungerer!

Vitenskapelig bevis på at Content Marketing fungerer

Forskning viser at hvis du regelmessig gir verdifullt innhold som er nyttig for mottakerne, vil de etter hvert ”betale” deg med sin oppmerksomhet. De gjengjelder denne verdien ved å gi oppmerksomhet til din kommunikasjon, inkludert tradisjonell reklame og rene salgsbudskap. En merkevare kan, med andre ord, fortjene oppmerksomheten til målgruppen ved kontinuerlig å gi nyttig, […]

LES MER

De fem nøklene til fremgangsrik Content Marketing

Pontus Staunstrup, Head of Content Strategy og Social Media i PostNord Group, kom til Epic Content Marketing 2016, for å snakke om de fem nøklene til fremgangsrik innholdsmarkedsføring. Strategi Målgruppeanalyse Prosess Distribusjon Måling   1. Start med strategien Kartlegg forretningsmålene dine, målgruppe, budskap, innhold, formater, kanaler, roller og prosesser. Finn så ut hva som kan […]

LES MER
Hvordan kalkulere avkastning - innholdsmarkedsføring

10 formler som kalkulerer avkastningen på din Content Marketing

Michael Brenner, forfatter av boken The Content Formula og CEO i Marketing Insider Group, snakket under Epic Content Marketing 2016 om hvordan du kan måle avkastningen på din innholdsmarkedsføring. I 2011 ble markedsføringsteamet i SAP utfordret av adm.dir. Bill McDermott til å forandre måten merkevaren kommuniserte med deres digitale publikum på. Michael Brenner, som på […]

LES MER
Content Inc - Joe Pulizzi at Content Marketing Norge

Content Inc – Hvordan bygge et stort publikum og en vellykket bedrift

Verdens fremste content marketing-ekspert, og grunnleggeren av Content Marketing Institute (CMI), Joe Pulizzi, kom til Epic Content Marketing 19. og 20. mai 2016 for å dele oppskriften på hvordan man kan bruke innhold til å bygge en vellykket bedrift. Det var andre året på rad Joe Pulizzi var invitert for å komme og dele sin […]

LES MER

10 grep for bedre innhold på web

Et profesjonelt drevet nettsted med godt design og et klart, tydelig og brukertilpasset innhold, skaper tillit og bygger omdømme. Er du usikker på om din bedrift har full kontroll på innholdet, kan disse tipsene være nyttig å ta en titt på!   1. Utnevn én webredaktør Hvis «alle» har ansvaret for webben, har i realiteten […]

LES MER

APSIS går inn som samarbeidspartner i Content Marketing Norge

Nordens ledende leverandør på e-postmarkedsføring, APSIS, går inn som samarbeidspartner til Content Marketing Norge i 2016. Content Marketing Norge er en kunnskaps- og kompetansearena innen Content Marketing og Native Advertising i Norge. Bedrifter og personer skal kunne hente kunnskap om Content Marketing og Native Advertising. Samtidig skal man kunne orientere seg om de aktørene som […]

LES MER

Spoon inn som samarbeidspartner i Content Marketing Norge

Nordens største content marketing-byrå, Spoon, går inn som samarbeidspartner til Content Marketing Norge i 2016. – Vi gleder oss til Epic Content Marketing, sier seniorkonsulent og markedssjef i Spoon Norge, Christopher Øyen. Fakta om CMN: Content Marketing Norge er en kunnskaps- og kompetansearena innen denne markedsdisiplinen i Norge. Her skal bedrifter og personer kunne hente […]

LES MER

Byline Me går inn som Partner hos Content Marketing Norge i 2016

Byline Me er en felles markedsplass for både innholdsprodusenter og mediehus over hele verden. Som frilansjournalist kan du publisere selge og syndikere artikler, bilder og video til kunder over hele verden. Du kan publisere på norsk og så oversetter systemet artikkelen som en slags «forhåndsvisning» til engelsk. En Internasjonal utgiver kan kjøpe den for så […]

LES MER