Hvordan øke effekten av din Content Marketing

Six Sigma – Slik øker du effekten av din Content Marketing

Denne artikkelen ble først publisert av Carl Wilhelm Vedvik i Analysen nr. 16 (ved Norges Markedsanalyseforening). I følge Content Marketing Institute sier 88% av alle B2B-markedsførere og 76% av alle B2C-markedsførere at de bruker Content Marketing i sin markedsføringsmiks. Halvparten av merkevarene i begge gruppene sier at de vil øke budsjettet på Content Marketing til neste […]

LES MER
Visualdays inn som partner i Content Marketing Norge

Visualdays inn som medlem og partner i Content Marketing Norge

Visualdays inngår samarbeid med Content Marketing Norge – kunnskaps- og kompetansearenaen innen innholdsmarkedsføring, Native Advertising & Influencer Marketing i Norge. Bedrifter og personer skal kunne hente kunnskap om de ulike fagområdene og samtidig orientere seg om aktørene som tilbyr produkter og tjenester som gjør at man kan jobbe mer effektivt med Content Marketing og Native […]

LES MER

En synergisk trio: eZ inngår Partnerskap med Good Morning og Dinamo

Bilde av Kampanje.com Fra venstre: Michael Birkeland (Good Morning), Eiren Veen Birkeland (eZ), Camilla Unger (eZ), Christian Westerberg Thoresen (Dinamo) Les hele artikkelen på Kampanje. I desember i fjor lanserte det norskeide selskapet eZ Systems neste generasjons publiseringsløsning. Dette er den største lanseringen eZ har gjort på drøye tolv år. Nå utvider også programvareselskapet det norske partnernettverket […]

LES MER

APSIS og Innometrics slår seg sammen for å lansere ”APSIS Open Marketing Hub”

Det digitale markedsføringsselskapet APSIS setter ny standard med ”APSIS Open Marketing Hub”, som gjør kunder i stand til fullt ut å kunne integrere markedsføring – på egne premisser. Det er en stor utvikling mot mer målrettede og datadrevne løsninger for markedsføring, som gjør markedsførere i stand til å kommunisere med kunder på et mye dypere […]

LES MER
Content Marketing fungerer!

Vitenskapelig bevis på at Content Marketing fungerer

Forskning viser at hvis du regelmessig gir verdifullt innhold som er nyttig for mottakerne, vil de etter hvert ”betale” deg med sin oppmerksomhet. De gjengjelder denne verdien ved å gi oppmerksomhet til din kommunikasjon, inkludert tradisjonell reklame og rene salgsbudskap. En merkevare kan, med andre ord, fortjene oppmerksomheten til målgruppen ved kontinuerlig å gi nyttig, […]

LES MER

De fem nøklene til fremgangsrik Content Marketing

Pontus Staunstrup, Head of Content Strategy og Social Media i PostNord Group, kom til Epic Content Marketing 2016, for å snakke om de fem nøklene til fremgangsrik innholdsmarkedsføring. Strategi Målgruppeanalyse Prosess Distribusjon Måling   1. Start med strategien Kartlegg forretningsmålene dine, målgruppe, budskap, innhold, formater, kanaler, roller og prosesser. Finn så ut hva som kan […]

LES MER
Hvordan kalkulere avkastning - innholdsmarkedsføring

10 formler som kalkulerer avkastningen på din Content Marketing

Michael Brenner, forfatter av boken The Content Formula og CEO i Marketing Insider Group, snakket under Epic Content Marketing 2016 om hvordan du kan måle avkastningen på din innholdsmarkedsføring. I 2011 ble markedsføringsteamet i SAP utfordret av adm.dir. Bill McDermott til å forandre måten merkevaren kommuniserte med deres digitale publikum på. Michael Brenner, som på […]

LES MER
1 2 3 12