Byline Me går inn som Partner hos Content Marketing Norge i 2016

Byline Me er en felles markedsplass for både innholdsprodusenter og mediehus over hele verden.

Som frilansjournalist kan du publisere selge og syndikere artikler, bilder og video til kunder over hele verden. Du kan publisere på norsk og så oversetter systemet artikkelen som en slags «forhåndsvisning» til engelsk. En Internasjonal utgiver kan kjøpe den for så å oversette artikkelen profesjonelt. Byline Me tar seg av alt av betaling og rettigheter.

Som produsent av artikler kan man velge mellom flere alternativer for salg. Artiklene kan selges uten eksklusivitet eller at kunder kan kjøpe eksklusivitet for eksempel i ett bestemt land.

Byline Me gir også Mediehus muligheten for å «by» på saker, og ikke minst legge ut oppdrag som ønskes løst. Gjennom BylineMe kan publisister også rangere produsenter, slik at man kan føle seg trygg på både kvalitet og troverdigheten til den enkelte frilanser. Mediehus gis også muligheten for å kjøpe internasjonal journalistikk utenom de tunge og kompliserte manuelle avtalene gjennom store, tradisjonelle mediehus.

Byline Me ble lansert for noen uker siden og har allerede fått flere hundre registrerte brukere.

Idéen bak er at løsningen skal kunne gi muligheten for at artikler skal kunne selges mer enn bare en gang til ulike aktører rundt i verden. Løsningen er også en markedsplass for innholdsmarkedsføring og native advertising, hvor bedrifter gis muligheten for å betale per leser til de mediehus som tilbyr muligheten for dette i sine kanaler.

Det sosiale aspektet er også ivaretatt gjennom en «community-side» som gir brukerne muligheten for å følge enkeltjournalister, overvåke kategorier man er interessert i og ta direkte kontakt med de du ønsker skal oppdage din artikkel.

 

Slik fungerer Byline Me


BylineMe ble grunnlagt av Jo Hansæl som har bakgrunn fra flere teknologi- og oppstartsbedrifter. Han har blant annet gründet Isave AS og Pingbull AS.

Jo«Byline Me jobber for å bli verdens største brukerdrevne plattform og markedsplass for journalistikk og godt innhold. Plattformen gir mediehus, journalister og freelansere mulighet for å knytte kontakt og selge sine artikler til publisister over hele verden. Løsningen åpner også for å lage og distribuere native ads. Byline Me ønsker å bruke tid og ressurser på et samarbeid med Content Marketing Norge for å bidra til den jobben som gjøres for å bevisstgjøre markedet om mulighetene som ligger i Content Marketing og Native Advertising. Vi tror vi bare har sett starten av de mulighetene som Native Advertising og Content Marketing kan gi av muligheter i fremtiden, og at vi kan bidra positivt i denne utviklingen med vår plattform», sier Jo Hansæl, Daglig leder, Byline Me.

Det er utrolig positivt at en så interessant StartUp som Byline Me kommer inn som Partner til Content Marketing Norge. Dette er en utrolig interessant plattform som bidrar til å effektivisere kommunikasjonen mellom journalister, freelansere og publisister verden rundt. Vi ser frem til et godt samarbeid i 2016 og 2017 sier Ola Hanø, daglig leder i Content Marketing Norge.

Registrer deg på Byline Me og test ut løsningen her.

Byline Me treffer du på Epic Content Marketing 19. og 20. mai i Oslo og alle arrangementer som Content Marketing Norge arrangerer i tiden fremover.

About the Author