Content Marketing Awards-vinnere

CMN Logo

Vi ønsker å gratulere alle våre prisvinnere for en god og kreativ Content Marketing-innsats!


Årets Thought Leader 2016

Hans-Petter Nygård-Hansen og Preben Carlsen

Hans-Petter Nygård-Hansen (til venstre)

– Vinneren er i stand til å snakke om nesten ethvert emne, så lenge det er et snev av digitalt i det. Han blir spurt av media, invitert av fagfolk og lyttet til av alle som deler hans dype interesse for digital utvikling og kommunikasjon.

Preben Carlsen (til høyre)

– Vinneren er en nerd innenfor sitt fagfelt, han har endret en hel bransje, bygget et byrå som fortsetter å sysselsette et økende antall mennesker og han har hentet hjem så mange premier, utmerkelser, medaljer og andre former for anerkjennelse innen markedsføring og kommunikasjon at det eksakte tallet er umulig å holde styr på.


Årets Content Excellence: Performance 2016

Ingrid R. Mathisen og Ingunn Børresen

​"Telefon fra Hamar" – Norsk Tipping

– Vinneren bygger sitt arbeid på relevant innhold basert på kundenes interesser - og benyttet ulike kanaler som målgruppen benyttet i løpet av mediedøgnet. Caset har med tallfestede resultater skapt stor rekkevidde, engasjement og konvertering hvor innholdsmarkedsføring har vært det det viktigste virkemiddelet.


Årets Content Excellence: Strategi 2016

Kim Herlung, Agency Director & Partner i SMFB Engine.

​"Banken for dine ideer" – Santander

Santander og SMFB Engine vant Årets Content Excellence – Strategi 2016.

Kim Herlung, Agency Director & Partner i SMFB Engine.


Årets Native Advertising - innovasjon 2016

Ingrid R. Mathisen og Ingunn Børresen

​"Telefon fra Hamar" – Norsk Tipping

– Vinneren bygger på et svært så kreativt konsept som involverer målgruppen. Caset har med tallfestede resultater skapt stor rekkevidde, engasjement og konvertering.


Årets Nykommer 2016

Andreas Gjøsund

Coop Extra og RedInk

EXTRA bestemte seg for å gå «all in» på content marketing, og i midten av oktober 2015 ble EXTRAS mediehus lansert i tett samarbeid med Redink.


Årets blogg 2016

Ladybloggen - En inspirasjonsblogg

På LADYs blogg deles kompetanse om farger, trender og maling. Her presenterer deres eksperter siste nytt innen interiørtrender og farger, samt produktnyheter og inspirasjon. Deres lidenskap er vakre farger som skaper personlige interiører og hjem som du trives i.


Årets Content Excellence 2015

Eirik L. Henriksen, Charlotte Jerejian og Nina Hareide-Larsen

DNB Oppstart

– Vinneren bygger sitt arbeid på en godt fundamentert Content Marketing-strategi hvor man har levert variert og relevant innhold basert på kundenes interesser – og i de ulike kanalene som kundene reiser gjennom – i løpet av mediedøgnet. Vinneren skilte seg ut ved å være et svært godt eksempel på en konsistent og langsiktig satsing.


Årets blogg 2015

Beate Våje og Tanja S. Schøien

Natgeobloggen

– Et av målene var å bygge merkevaren som en ledende ekspert innenfor kunnskapsdistribusjon og å styrke sin markedsposisjon gjennom sterkere kunderelasjoner. Bloggen blir drevet som en redaksjon, med ett fast redaksjonsmøte i uken og vinneren benyttet vanlige nyhetskriterier som aktualitet, sensasjon, nærhet og vesentlig/Informasjonsverdi Tone of voice var godt håndverk, no nonsense, faktabasert og underholdende.


Årets Thought Leader 2015

Henriette Hedløv

Medialounge (Henriette Hedløv og Jorunn Flydal)

– Vinneren (Medialounge, som representerer Henriette & Jorunn) har bidratt til å spre informasjon og kunnskap om Content Marketing gjennom foredrag, kurs og seminarer rundt i landet, samt bidratt til å skape forståelse for Content Marketing for bedrifter gjennom god rådgivning.